וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: יש תמחור חסר למטבע הבריטי ואנו צפויים לקאמבק מהיר שלו כבר בימים הקרובים

TheMarker

23.4.2009 / 10:30

הליש"ט נפלה אתמול בכ-1.2% מול הדולר; לפי האנליסטים, מגמת העלייה בזהב עשויה להמשיך עד לרף ה-900 ד' בימים הקרובים


קרן המטבע העולמית חתכה ביום רביעי פעם נוספת את תחזית הצמיחה העולמית שלה. כעת היא צופה כי הכלכלה העולמית תתכווץ ב-1.3%, בניגוד לתחזית הקודמת על ירידה של 0.5% בתוצר העולמי ב-2009. האנליסטים של הקרן צופים, כי המשבר הנוכחי יהיה העמוק והממושך ביותר מאז תום מלחמת העולם השנייה. דו"ח זה התפרסם יממה אחת בלבד לאחר פרסום תחזית עולמית, לפיה הפסדי הכלכלה הגלובלית על רקע משבר האשראי יגיעו לקראת סוף 2010 לכ-4.1 טריליון דולר.

המטבע האמריקני נפל במהלך המסחר ביום רביעי כנגד הין, לרמות של 97.56 דולר לין, לאור התאוששות בייצוא היפני. לקראת סיום המסחר הצמד תיקן לגובה 98.02. גם כנגד היורו ירד השטר הירוק ועלה לרמות של 1.30 דולר, לאחר שסוחרים רבים נמנעו מקניית דולרים כ"שטר בטוח", כפי שנהוג לעשות בזמנים של אי ודאות.

בבריטניה, לאור נאומו של שר האוצר בנוגע לתקציב הצפוי להתפרסם השבוע ונתונים קטנים מהצפי בדבר מספר המובטלים, הפאונד קיפץ כנגד הדולר עד לרמות שיא של 1.4679. אך לקראת סיום המסחר תיקן למטה לכיוון 1.45 שטרלינג לדולר.

הגירעון הבריטי טיפס בחודש מארס לשיא חדש, והגיע לרמתו בתקופת מלחמת העולם השנייה. כלכנים רבים מתריעים שהגירעון במדינה עומד על 28 מיליארד דולר, 19.1 מיליארד לירות שטרלינג, בהשוואה לגירעון של 9 מיליארד לירות שטרלינג בפברואר השנה. השטרלינג נפל בכ-1.2% מול הדולר ואנליסטים מובילים דווקא מאמינים שישנו כעת תמחור חסר למטבע הבריטי ושאנו צפויים ל"קאמבק מהיר" שלו כבר בימים הקרובים.

בגזרה המקומית, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, יציגו היום במסיבת עיתונאים מיוחדת בירושלים את עיקרי התוכנית הכלכלית שגובשה באוצר. התוכנית מתמקדת בשני נושאים מרכזיים: טיפול בנושא האבטלה וסיוע למובטלים, ומציאת פתרונות למצוקת האשראי, הבנקאי והחוץ-בנקאי. הדולר היציג איבד 0.214% ושערו נקבע על 4.205 שקלים, והיורו ירד ב-0.136% ושערו נקבע על 5.4476 שקלים.

הזהב במגמת עלייה לאור ביקושי יתר למתכת היקרה

הזהב טיפס אתמול ונסחר ב-894 דולר לאונקיה, לקראת סיום המסחר הוא איבד חלק משוויו ונסחר סביב 889.50 דולר. התיסוף בגובה של 1% ממחירו נבע מעליות בשוקי המניות, ותוצאות מפתיעות יחסית מחברות מובילות שהפיגו את חששות המשקיעים מפני מיתון עולמי כואב וארוך. בעוד שוקי המניות מחייכים, גם היורו זינק אל מול הדולר וזה גרר אחריו גם את הזהב, שבאופן מסורתי מתנהג ביחס הפוך לשטר הירוק.

קרן הזהב הגדולה בעולם, ה"אס פי די אר", הודיעה כי היא לא משנה את כמות הזהב שברשותה, ועם זאת אנליסטים בכירים מאמינים כי המגמה העכשווית עשויה להמשיך, והמתכת היקרה אולי אף תגיע לרף ה-900 דולר בימים הקרובים.

מחיר הנפט סגר ביום רביעי בעלייה של 0.6%, לרמה של 48.85 דולר לחבית. זאת, לאחר שמשרד האנרגיה האמריקאי דיווח על עלייה חדה מהצפוי במלאי הנפט הגולמי של ארה"ב, בעקבות ירידה בביקוש לדלקים. מלאי הנפט הגולמי של ארה"ב עלה בשבוע שעבר ב-3.86 מיליון חביות ליום, לרמה של 370.6 מיליון חביות - שיא מאז ספטמבר 1990. זאת, חרף העובדה שהאנליסטים ציפו כי מלאי הנפט בארה"ב יעלה רק ב-2.5 מיליון חביות. מלאי הנפט רשם בשבוע שעבר עלייה של 5.67 מיליון חביות לרמה של 366.7 מיליון חביות. המהלך הנוכחי מביא את הביקוש היומי לנפט בארה"ב להסתכם בארבעת השבועות האחרונים ב-18.5 מיליון חביות בממוצע. מדובר בירידה של 6.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

את הסקירה כתב ארז פריש, אנליסט בפינוטק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully