וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשל אובמה שוקל לחשוף מצב ההון של כל בנק לאחר פרסום תוצאות מבחן העמידות

סוכנויות הידיעות

23.4.2009 / 10:24

הממשל האמריקאי עשוי להורות לבנקים שיתגלה כי אין להם מספיק הון לדווח כיצד בכוונתם לגייס כספים



ממשל אובמה שוקל לחשוף את מצב ההון של כל הבנקים לאחר פרסום תוצאות מבחני העמידות ב-4 במאי, שנועדו לקבוע האם הבנקים בריאים דיים כדי להתמודד עם תנאים פיננסים קשים. מקור המקורב לפרשה אמר לסוכנות הידיעות בלומברג כי הממשל האמריקאי עשוי להורות לבנקים אשר יקבע כי אין להם מספיק הון לדווח כיצד הם מתכננים לגייס את הכספים הדרושים.



בכירים בממשל האמריקאי דנים בימים אלה בנוגע לשאלה האם לפרסם את תוצאותיהם של כל אחד מ-19 הבנקים הגדולים בארה"ב, לפי המקור. הבנקים שיקבע כי עליהם לגייס עוד כסף יאלצו לתת דין וחשבון לממשל ולדווח אם בכוונתם להנפיק מניות, לבקש סיוע נוסף מהממשל או לנקוט צעדים אחרים.



על ידי הרצון לקבל דיווח בנוגע לפעילויות העתידיות של הבנקים בנושא זה מקווה ממשל ארה"ב להעניק לציבור האמריקאי את היכולת לקבוע את בריאותו הפיננסית של כל בנק ביחס לבנקים האחרים. המהלך נועד גם לשכך דאגותיהם של משקיעים החוששים כי בנקים שלהם לא יהיה מספיק הון ייענשו ויוותרו ללא אסטרטגיה מפורטת לגיוס הון נוסף.



"השקיפות היא חיונית", אמר ביל בראון, מרצה בבית הספר למשפטים באוניברסיטת דיוק בצפון קרוליינה לבלומברג, והוסיף: "בעוד הבנקים רצו לפעול בצורה חשאית, מבחני העמידות הכריחו אותם לפעול בצורה גלויה".



אחד הבכירים במערך הרגולציה הפיננסית בארה"ב אמר לבלומברג כי עדיין קיים החשש בקרב משקיעים מפני בנקים שמעוניינים לגייס כספים מהון פרטי אבל אין להם התחייבות ממשית מהמשקיעים. משרד האוצר עניק לבנקים שישה חודשים להשיג מימון.



במקרה אחד, בנקים אשר מצבם יהיה בין אלה שחזקים מספיק ויוכלו לוותר על גיוס כספים נוסף ואלה שצריכים הזרמת הון, משרד האוצר יוכל לספק להם כספים בצורה מיידית, והבנקים יכריזו כי ההשקעה הממשלתית היא זמנית בלבד.



משרד האוצר והרגולטור על הבנקים בארה"ב עדיין עובדים על פרטי התוכנית שתחשוף את תוצאות מבחני העמידות, והתוכניות יכולות להשתנות, לפי המקור. באופן כללי רגולטור הבנקים מעדיף לחשוף כמה שפחות פרטים, ואילו משרד האוצר רוצה לחשוף כמה שיותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully