וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל בנק אוף אמריקה: ברננקי ופולסון אמרו לי לשמור על שתיקה בנוגע להפסדים של מריל לינץ'

רויטרס

23.4.2009 / 10:42

מנכ"ל הבנק שרכש את מריל לינץ' סיפר כי לחצו עליו שאם העסקה לא תתקיים המערכת הפיננסית בארה"ב תקרוס



מנכ"ל בנק אוף אמריקה, קנת' לואיס, העיד בשבועה כי יו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי ושר האוצר האמריקאי לשעבר הנרי פולסון לחצו עליו לא לפרסם פרטים לגבי רכישת בנק מריל לינץ' - כך דיווח "וול סטריט ג'ורנל".



בעדות שנתן בפני התובע הכללי של ניו יורק אנדרו קואומו בפברואר אמר לואיס כי הוא מאמין שפולסון וברננקי הורו לו לשמור על שתיקה בנוגע לקשיים הפיננסים של מריל לינץ', אותו רכש בנק אוף אמריקה בינואר.



לואיס אמר כי ממשל ארה"ב היה מעוניין שישמור על שתיקה בעוד שני הבנקים דנו בסיוע ממשלתי לבנק אוף אמיקה כדי שיספוג אליו את מריל לינץ' ואת ההפסדים שלו, לפי העיתון האמריקאי.



לואיס זומן לחקירה בפברואר בנוגע לחשדות שהבנק האמריקאי הטעה את המשקיעים בנוגע לרכישת מריל לינץ' בכך שלא פרסם את דבר ההפסדים של הבנק אותו עמד לרכוש. מריל לינץ' רשם ברבעון הרביעי של 2008 הפסד של 15.84 מיליארד דולר.



לואיס סיפר בחקירה כי נאמר לו על ידי ברננקי ופולסון שעסקת בנק אוף אמריקה-מריל לינץ' צריכה להתקיים, או אחרת "המערכת הפיננסית של ארה"ב כולה תהיה בסכנה", לפי העיתון האמריקאי. מקורב לברננקי אמר לעיתון כי יו"ר הפדרל ריזרב לא נתן ללואיס שום עצה בנוגע לפרסום הפרטים.



בינואר זימן קואומו לחקירה את המנכ"ל לשעבר של מריל לינץ', ג'ון תיין, במסגרת בחינה של החלטתו המפוקפקת של בנק ההשקעות לחלק לבכירים בונוסים בהיקף של מיליארדי דולרים ימים ספורים לפני רכישת מריל לינץ' על ידי בנק אוף אמריקה.



מריל לינץ' סיים בתחילת ינואר את דרכו כחברה עצמאית, 95 שנים אחרי הקמתו, לאחר שבנק אוף אמריקה השלים את רכישתו תמורת כ-33 מיליארד דולר במניות. בנק אוף אמריקה הודיע במקור על רכישת מריל לינץ' ב-15 בספטמבר, שעה אחת בלבד לפני פשיטת הרגל של ליהמן ברדרס, ובכך חמק מריל ככל הנראה מגורל דומה. העסקה הוערכה אז ביותר מ-50 מיליארד דולר, אולם שווייה נפל בהמשך לאחר שמחיר מניית בנק אוף אמריקה נחתך בחצי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully