וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמיר וולד והסטארט אפ קולנקט עלו לגמר של התחרות האירופית Startup 2.0

גיא גרימלנד

23.4.2009 / 11:16

קולנקט - סטארט אפ של איש אחד - הצליח להתברג לרשימת 11 הפיינלסטים של התחרות



ללא מימון. ללא משקיעים מוכרים מסוגם של יגאל אהובי או יוסי ורדי. ללא גב של קרנות הון סיכון, ישראליות או אמריקאיות, הצליח אמיר וולד, היזם מאחורי הסטארט אפ קולנקט (ColNect) להתברג לרשימת 11 הפיינלסטים של תחרות הסטארט-אפים Startup 2.0.



קולנקט הוא אתר לאספנים. ירון אורנשטיין, אחד השופטים בתחרות וכותב הבלוג the.co.ils מציין שוולד גבר על שורה ארוכה של סטארט אפים חזקים מאוד. וולד ואחיו עופר, שני הכוחות מאחורי האתר, עובדים בצנעה על האתר בשנים האחרונות. וולד עובד מביתו שבפתח תקווה, ללא יותר מדי רעש תקשורתי - ובכל זאת נראה שזיהה נישה מעניינת ששווה להתברג בה, ולכן גם מעורר עניין.



לוולד אין עובדים. הוא יזם בודד. סטארט אפ של איש אחד. את האתר ייסד עם אחיו כדי לתת מענה לאביו, אספן בעצמו, באיסוף כרטיסי טלכרט. את החשיפה הראשונה שלו לתקשורת עשה כאן ב-TheMarker ומאז שיכלל את האתר כך שהוא פונה גם לאספני מטבעות, בולים, שטרות, עתיקות וחפצי אמנות.



גם אם וולד לא יזכה באחד המקומות הראשונים זו ההוכחה שלא תמיד צריך גב שיווקי חזק בכדי להצליח בתחרויות סטארט אפים. ההכרזה על שלושת המקומות הראשונים תתבצע ביום שישי הקרוב. וולד אומר בשיחה עם TheMarker כי כיום קולנקט מוצע ב-35 שפות לחברים מ-82 מדינות.



"הקטלוגים הנרחבים בקולנקט, הנוצרים בדומה לוויקיפדיה על ידי חברי קהילת האתר, מספקים את הבסיס לניהול מלאי אישי והתאמה אוטומטית לצורך ביצוע החלפות. שירותי קהילה כגון דירוגים, הודעות פרטיות ופורום משלימים את חוויית השימוש באתר. קולנקט נתמך על ידי יותר ממאה מתנדבים ממדינות שונות שעובדים עליו באופן קבוע", הוא כותב לנו במייל מספרד ומספר קצת יותר על האתר שלו.



לפני כחודש החל אתר קולנקט להשיק את שירותי הפרמיום בתשלום. וולד אומר שהגל הראשון של המצטרפים כבר העלה את הכנסות האתר בחודש האחרון בכ-40%, אך לא חושף בכמה כסף מדובר. הוא מתכנן להמשיך להציע את השירותים הבסיסייים באתר בחינם, אך לאספנים מכורים יוצעו שירותים נוספים בתשלום.



תחרות Start-up 2.0 היא עוד אחת מהתחרויות הרבות שקיימות בסצינת הסטארט אפ. לא צריך להתרגש ממנה יותר מדי ואין לה כל חשיבות מלבד היוקרה והמוניטין שצוברים היזמים המשתתפים בה. היום נדמה שיש אינפלצייה של תחרויות בין סטארט-אפים, כך שעם יד על הלב, אפשר לומר בהגינות שכל יזם רציני שיש לו מיזם שלא מחקה אחרים והוא מעניין יזכה להתקבל כמשתתף באחת מהתחרויות הקיימות בסצינה. לתחרות הנוכחית נרשמו 200 פרויקטים מתחרים ו-160 אושרו. היזמים שהגישו אותם הגיעו מ-15 מדינות שונות. רבים מהם בתחום המשחקים החברתיים (Social Gaming), שירותי טוויטר (הבאז החדש לאחר שמפתחי הווב חרשו את פייסבוק) ואפלקיציות ווב 2.0 שונות. אתם מוזמנים לעקוב אחר תוצאות התחרות בטוויטר של אורנשטיין ובבלוג של וולד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully