וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פיננסים: "במידה ולא ימשיכו להגיע נתונים חיוביים נתקשה להמשיך ולראות הצדקה לעליות"

נועה פרייס

23.4.2009 / 12:12

לפי האנליטסים, ניצני השיפור שנראו לאחרונה לא מספיקים בכדי להמשיך את העליות; היום יפורסמו בארה"ב נתוני מכירות בתים קיימים, שצפויים להצביע על ירידה של 1.5% במארס



אומנם לאחרונה ראינו כמה ניצני שיפור שהצדיקו את העליות בשווקים, אך הם לא מספיקים בכדי להמשיך אותן - אומרים האנליסטים בכלל פיננסים. "במידה ולא ימשיכו להגיע נתונים חיוביים (מלבד תוצאות הבנקים, שאי אפשר לדעת מה הם מחביאים), נתקשה להמשיך ולראות הצדקה לעליות" טוען אמיר כהנוביץ, כלכלן מאקרו בבית ההשקעות.



היום יפורסמו בארה"ב כמה מהנתונים המעניינים ביותר, ביניהם מכירות בתים קיימים שצפויים להצביע על ירידה של 1.5% במארס, טוענים בכלל פיננסים. הירידה קלה ביחס לעלייה החדה שהייתה בפברואר, כשהמכירות זינקו ב-5.1%, השיעור החד ביותר מזה 5 שנים. "מדובר במספר מכירות נמוך, שמגיע למרות ריביות שפל למשכנתאות בארה"ב ומעיד על אפשרות להמשך ירידת מחירי הבתים", לפי כהנוביץ. בנוסף, יפורסמו היום נתונים על שוק העבודה, שצפויים להצביע גם הם על החמרה נוספת.

בגוש האירו יפורסמו היום נתוני מדד מנהלי הרכש, שצפויים להציג התמתנות בהתכווצות התעשייה. "זהו אחד האינדיקטורים החשובים ביותר לחיזוי הצמיחה ולכן משמעותי מאד למשקיעים", דברי כהנוביץ. כמו כן, יפורסמו היום בגוש נתונים חשובים על החשבון השוטף, שעשויים להשפיע על המסחר באירו, לפי האנליטסים.



מכיוון שמדו"חות הבנקים קשה להבין מה באמת מצבם האמיתי, בעיקר בשל משחקים חשבונאים למרות שורות רווחים מפתיעות, בכלל פיננסים מעדיפים לחפש אינדיקטורים חיצוניים, בלתי ניתנים להטייה, שיעזרו להבין את מצבם האמיתי. כמו לדוגמא, אינדיקטור המורה על הפקדות הכספים של הבנקים בפד.



"כבר נאמר לא מעט על כך שלבנקים יש כסף והם פשוט לא נותנים אותו כאשראי. אז אם שאלתם איפה הם שמים את הכסף - הוא פשוט מופקד בבנק המרכזי (היום בריבית די אפסית). כך קרה שמספטמבר ועד ינואר, כמות הכסף המופקד בפד זינקה ב-1800%, מה שהצביע חד משמעית שהבנקים לא מעוניינים לתת הלוואות", לפי כהנוביץ. אלא שמסוף ינואר, טוען כהנוביץ, הבנקים מתחילים לשחרר משם כסף. אך הנתונים האחרונים ממאזני הפד מראים שהכסף חזר להיות מופקד בפד, מה שמדליק אצל האנליסטים נורה אדומה.



מצד שני, אינדיקטור נוסף שמאותת על מצב הבנקים הוא ה-Ted-Spread, שמראה את נתינת האשראי של בנק אחד לשני. "באינדיקטור זה, אף שהוא עדיין מראה שקיימת בעיה, לא היה כמעט שינוי השנה והוא נע סביב 1%, רמה שקשה לצפות שירד ממנה כל עוד המשבר נמשך", טוען כהנוביץ. אינדיקטור נוסף שמראה סימנים לא טובים הוא פרמיות הביטוח על אג"ח של הבנקים (CDS), שנמצאים במגמת עלייה בימים האחרונים ומאותתים על עליית הסיכון בסקטור, טוענים האנליסטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully