וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגוני הנהגים מגיבים להמלצות האוצר: "שופכים את התינוק עם המים"

דניאל שמיל

23.4.2009 / 12:57



סטנלי פישר, נגיד בנק ישראל, פירסם בתחילת השבוע המלצות לביטול הטבת המיסוי לעובדים עם רכב צמוד. הבנק מציג נתונים לפיהם לבטל את הטבת המיסוי לעובדים שמקבלים רכב צמוד. הטענה היא שמבדיקה שערך הבנק, היקף הנסיעות של עובדים הנהנים מרכב צמוד גבוה ב-24% מזה של מחזיקי רכב בבעלות, ובנוסף, היקף הנסיעות של עובדי ההיי-טק גבוה ב-30% ממחזיקי רכב צמוד וב-61% מעובדים שלא מקבלים רכב צמוד.



אתמול פירסמו ארגוני מנהלי הציים תגובות רשמיות לנושא, שיוצאות נגד המלצת האוצר. ארגון מנהלי התחבורה כותב בתגובתו: "מנסים לשפוך את התינוק עם המים, והגזירה החדשה היא פגיעה קשה בעובדים שמשלמים מס כמעט מלא על הרכב שברשותם". לטענת הארגון, בנק ישראל מבקש לממן את התחבורה הציבורית בעזרת מיסוי מחזיקי הרכב הצמוד.



בתגובת הארגון מציינים כי עבור אנשי שירות וסוכני מכירות, הרכב רכב משמש ככלי עבודה לכל דבר ועבור מכוניות שהן הטבה לעובדים, המס המשולם כמעט מלא. לטענת הארגון, מכונית מידי החברה "מביאה את מיטב המוחות מהפריפריה למרכז". הארגון מפרסם קריאה רשמית ליישום שווי המס הליניארי, קרי, חישוב שווי השימוש לפי שיעור קבוע ממחיר הרכב וביטול קבוצות השווי המוכרות.



פורום נוהגים היי-טק הוציא אף הוא הודעה וטוען כי "השימוש בכלי הרכב הצמודים משרת ככלל את צורכי העבודה. כ-75% מהציבור הנו שייך למגזר אנשי ייצור, הנהלה, מכירות, שיווק, שירות ותפעול שעבורם השימוש ברכב הוא חיוני כדי לייצר הכנסה". עוד נכתב שם כי "שיטת הרכב הצמוד מרחיבה את מגוון האפשרויות העומדות בפני הציבור למציאת עבודה ומקורות פרנסה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully