וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק המרכזי של רוסיה חתך את הריבית ל-12.5% - הורדת הריבית הראשונה ברוסיה מאז 2007

סוכנויות הידיעות

23.4.2009 / 13:36

מדד MICEX הרוסי, הנקוב ברובל, עולה ב-1.5% בעקבות הורדת הריבית; מדד RTS הדולר מזנק ב-3.5%



הבנק המרכזי של רוסיה הוריד היום את הריבית, לראשונה מאז 2007, בעקבות המיתון המחריף במדינה והתחזיות לירידה באינפלציה ובמטרה לעודד את הצמיחה הכלכלית.



הבנק המרכזי הרוסי הוריד את הריבית ב-0.5%, מרמה של 13% לרמה של 12.5%, והפחית את הריבית שהוא גובה על הלוואות לבנקים (Repo) מ-12% לרמה של 11.5%. הורדת הריבית, שהתבצעה לאחר שבנובמבר האחרון העלה הבנק המרכזי את הריבית פעמיים, נועדה לסייע בבלימת נפילה של 35% שרשם הרובל מול הדולר בעקבות הנפילה במחיר הנפט והמשבר הפיננסי המחריף ברוסיה.



כלכלת רוסיה נפגעה קשות בעקבות המשבר הפיננסי העולמי, בשל התלות שלה ביצוא נפט וגז טבעי, ובעקבות הנפילה בערכו של הרובל לאחר המלחמה בגאורגיה בקיץ האחרון. התמ"ג של רוסיה נסוג בחודש מארס בשיעור שיא של 5.4% לעומת התקופה המקבילה שנה קודם לכן, לפי חברת ההשקעות VTB קפיטל, ושיעור האבטלה במדינה עלה בחודש שעבר ל-9.5% - רמתו הגבוהה מזה שמונה שנים.



לפי תחזית קרן המטבע הבינלאומית (IMF), כלכלת רוסיה תרשום צמיחה שלילית של 6% ב-2009, לאחר עשר שנות צמיחה ולעומת תחזית הממשלה לצמיחה שלילית של 2% בשנה הנוכחית. "הורדת הריבית תסייע לכלכלה לנשום", אמר מיכאיל גלקין, ראש חטיבת האג"ח בבנק MDM במוסקווה, בראיון לבלומברג. "האג"ח הממשלתיות והקונצרניות ברוסיה עשויות לרשום ראלי קטן, מאחר שהורדת הריבית תמיד חיובית עבור איגרות חוב", הוסיף גלקין.



מדד MICEX הרוסי, הנקוב ברובל, עולה כעת ב-1.5% בעקבות הורדת הריבית, לאחר שנפל ב-45% בשנה האחרונה. מדד RTS הדולרי מזנק ב-3.5%. הרובל מתחזק כעת מול הדולר ב-0.7% לרמה של 33.65 רובל לדולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully