וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקסלנס על כי"ל: מגזר החקלאות בסין בבעיה ויש לדעתנו סיבה לדאגה

TheMarker

23.4.2009 / 14:01

הממשלה הסינית הודיעה שהיא מרחיבה את התוכנית לקניית סויה בכמויות ענק עד סוף יוני; "לא ברור עד כמה מחיר הסויה בארה"ב משקף את מצב המלאי האמיתי"



ממשלת סין הודיעה ביום רביעי כי היא מרחיבה את התוכנית לקניית סויה בכמויות ענק עד סוף יוני. מחיר הסויה התאושש לאחרונה, בין היתר בשל הידלדלות המלאים בארה"ב בשל הייצוא לסין, לפי האנליסטים באקסלנס. "אולם, מאחר שנראה כי סויה זו הולכת למחסנים (כלומר למלאי) בארץ אחרת, לא ברור עד כמה מחיר הסויה בארה"ב באמת משקף את מצב המלאים האמיתי", לפי גלעד אלפר, אנליסט באקסלנס.



"ברור שכמות הסויה שנקנית על ידי הממשלה הסינית (שגם רוכשת כמויות ענק של זרעי קנולה) הולכת למחסנים ולא לצריכה. הדבר שופך אור מעט שונה על נתוני המלאים של סויה בארצות הברית", מוסיף אלפר. בנוגע לנכונות הסינים לשלם מחיר גבוה עבור כמויות גדולות של אשלג ב-2009, האנליסטים חושבים שיש סיבה לדאגה.



על פי הודעת ראש הממשלה הסיני, הירידה בביקוש למזון בעולם ובסין פוגעת במגזר החקלאות. קניות המזון המסיביות נועדו לתמוך במחירי המזון, למנוע מהם מלהמשיך ולהידרדר וכן לשמור על המוטיבציה של האיכרים הסיניים להמשיך ולגדל מזון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully