וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.בי.אי: התוכנית של נתניהו לא מציגה את המקורות לביצועה

יובל מעוז

23.4.2009 / 13:59

רוטשילד בית השקעות: צריך להפסיק לדבר בסיסמאות - רה"מ ושר האוצר לא הסבירו איך יבצעו את המדיניות


"מה שהיה חסר בתוכנית שהוצגה היום זה המקורות, ויחד איתם היעדים הפיסקליים, כלומר, בכמה נשלם במונחי גירעון ויחס חוב תוצר בשנים הקרובות, והאם יש יעדים אופרטיוויים למשתנים אלו".
כך אמרה היום איילת ניר, כלכלנית ראשית של בית ההשקעות אי.בי.אי, בתגובה להצגת התוכנית הכלכלית היום על ידי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר האוצר יובל שטייניץ.

עם זאת, ניר מוצאת גם נקודות אור במסיבת העיתונאים שכונסה היום: "נתניהו ושטייניץ מסירים את הערפל בכל הקשור לנושא הפחתות המסים. יתרון נוסף הוא כי אלה לא עוד אמירות של מועמד לרשות הממשלה, זו תוכנית של ראש ממשלה ושר אוצר, כלומר, במסגרת התקציב יצטרכו למצוא לזה מקורות".

רוטשילד בית השקעות: מספיק לדבר בסיסמאות

"צריך להבין שהבחירות נגמרו וצריך להתחיל לעבוד. צריך להפסיק לדבר בסיסמאות. 'בלימה ותנופה' זה יפה לתקופה של בחירות - אבל המשק רוצה לראות מהלכים", כך אמר היום דורון כהן, מנהל הדסק הישראלי של רוטשילד בית השקעות.

"תהליכי הבלימה נשמעים טוב - מתן הלוואות לעסקים, ערבויות וסיוע להיי-טק, אבל לא ברור איך יימצא המימון לכל זה. איך יתבצע הקיצוץ בתקציב? מאיפה היכולת לקצץ ולממן את כל התוכניות?", תוהה כהן לאחר הצגת התוכנית של נתניהו.

"גם בשלב ה'נסיקה' השתמשו בסיסמאות רבות: תיירות תמיד נשמע טוב, תחבורה ותשתיות, סיוע לפריפריה - כולם נושאים ראויים, אבל איך עושים את זה? לא דיברו על איך יתבצעו התוכניות, איך עושים זאת ומהם המקורות לכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully