וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיוטת חוק ההסדרים: המלצה להכניס מפעילים נוספים לשוק הסלולר הישראלי כדי להגביר את התחרות בענף

אמיתי זיו

23.4.2009 / 14:05

עוד בחוק ההסדרים: יצירת הפרדה בין רכישת מכשירים לבין הטבה בדקות שיחה



טיוטת חוק ההסדרים הנוכחית, כוללת המלצה להכניס מפעילים נוספים לשוק הסלולר הישראלי, אם דרך המודל של מפעילים וירטואלים נטולי תשתית (MVNO) ואם באמצעות הקצאת תדרים למפעילים חדשים, שיקבלו גם 'הגנות ינוקא' כמו פטור מתשלום תמלוגים לשנים הראשונות של הקמת החברה. מטרת ההצעה היא להגביר את התחרות בענף הסלולר שכרגע סובל ממיעוט שחקנים.



הניסיון להכניס תחרות לשוק הסלולר באמצעות מפעילים חדשים הופיע כבר בהצעות תקציב קודמות ואף בטיוטת חוק ההסדרים שנוסחה בממשלה הקודמת לפני כחצי שנה, אך כידוע, הממשלה הקודמת לא הספיקה להעביר תקציב למדינה לשנת 2009.



עוד בהצעת המחליטים של חוק ההסדרים: המלצה ליצור הפרדה בין רכישת מכשירים לבין הטבה בדקות שיחה כפי שנותנות היום חברות הסלולר ללקוחות. לטענת האוצר שניסח את ההצעה, הפרדת הזיקה בין רכישת מכשיר לבין הטבת הדקות ללקוח יוצרת מצב של חוסר תחרות בשוק מכשירי הטלפון הניידים, שוק שנשלט היום בלעדית על ידי חברות הסלולר. זאת בניגוד למצב בחלק ממדינות באירופה בו המכשיר נרכש בחנויות אלקטרוניקה פרטיות וחברות הסלולר מספקות רק את כרטיס ה-SIM ותוכנית החיוב.



עוד מקדם חוק ההסדרים מתווה של הפרטת הדואר כך שבאופן הדרגתי חברת דואר ישראל תימכר לגוף פרטי. מנסחי החוק הקפידו לציין שחובת השירות האוניוורסאלי על הדואר תשמר גם בעידן בו החברה תהפך פרטית.



לבסוף, בכוונת חוק ההסדרים לתת את הגושפנקה החוקית לכל ההחלטות של וועדת מרדכי בתחום השידורים: הקמה של 'ברית המועצות' (איחוד מועצת הכבלים והלווין עם מועצת הרשות השנייה), מעבר משיטה של זיכיונות לרישיונות בשידור הציבורי, התחלת פרסומות בכבלים ובלווין וחיוב של חבילת ערוצים צרה (וזולה) בכבלים ובלווין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully