וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבעה חודשי עבודות שירות וקנס בסך 150 אלף שקל על מנכ"ל טמבור לשעבר בגין עבירות קרטל

עמית בן-ארויה

23.4.2009 / 14:42

טמבור כפתה על רשתות אייס והום סנטר מחירים אחידים ב-98'-94' ובכך מנעה תחרות



בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום ארבעה חודשים של עבודות שירות וקנס בסך 150 אלף שקל על מנכ"ל טמבור לשעבר, ראובן שולשטיין, בגין עבירות קרטל. בנוסף, לא יוכל שולשטיין לכהן כדירקטור בחברות ציבוריות למשך חמש שנים.



בנובמבר 2008 הורשע שולשטיין בהסדרי תיאום מחירים בין טמבור לבין רשתות אייס קנה ובנה והום סנטר בנוגע לשנים 94'-98'. הרשעתו היתה לאחר שחזר בו מהסדר טיעון עמו מ-2002. טמבור, שהיתה מונופולין מוכרז בתקופת האישום, איימה על הרשתות כי אם לא ייענו לדרישתה היא תקצץ בהנחות לרשתות. בית המשפט קבע כי בשל הורדת המחירים, שאיפיינה את כניסת הרשתות הום סנטר ואייס לשוק, פנו אנשי טמבור לרשתות והסכימו עימן על עלייה במחירים.



טמבור התנתה מתן ההנחות לרשתות בגביית המחירים המומלצים על ידה. בנוסף, הבטיחו אנשי טמבור לנציגי הרשתות לכך שכל השוק יתיישר על אותה רמת מחירים. "ההבנה בין טמבור לבין הרשתות לגבי המחירים, שנועדה להעמיד לפני הצרכן מחירים דומים, כפי שהוכחה בראיות התביעה, פגעה בציבור שעמד מול מחירים גבוהים ולא נהנה מפירות מלחמת המחירים", קבעה השופטת מרים מזרחי. טמבור הורשעה בפרשה ושילמה קנס בסך 2.25 מיליון שקל.



בהתייחס לשולשטיין, ששימש כמנכ"ל טמבור לאורך כל תקופת ההסדרים הכובלים, קבעה מזרחי כי אף שלא הוכח כי ידע על ההסדרים הכובלים בין הרשתות, מחומר הראיות עולה לכאורה כי הוא התרשל במעשיו.



המדינה יוצגה על ידי עו"ד אסף מוזס מהמחלקה המשפטית ברשות ההגבלים העסקיים.



(ת"פ 1142/01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully