וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלנים בגרמניה: הכלכלה הגרמנית תיסוג ב-6% ב-2009 - מיליון עובדים יצטרפו למעגל האבטלה

סוכנויות הידיעות

23.4.2009 / 14:58

קרן המטבע הבינלאומית: המיתון בגרמניה יהיה הקשה ביותר בקרב הכלכלות המפותחות, למעט יפאן



כלכלת גרמניה תרשום צמיחה שלילית של 6% ב-2009 בעקבות המיתון המחריף בכלכלה הגדולה באירופה והעלייה בשיעור האבטלה - כך העריכו היום מכוני המחקר הכלכליים Ifo, IfW, RWI ו-IWH , בדו"ח משותף עם מכוני המחקר האוסטרים WIFO, HIS ומכון KOF השווייצי.



"על בסיס האינדיקטורים הכלכליים המובילים, אנו צופים כי ההאטה בגרמניה תימשך בשנה הקרובה ולא צופים כי תחול התייצבות עד אמצע 2010", נאמר בדו"ח, אשר צפה כי השנה יתווספו מיליון מובטלים נוספים למעגל האבטלה המתרחב בגרמניה.



מספר המובטלים בגרמניה צפוי להגיע קרוב ל-5 מיליון עד 2010, לפי הדו"ח, אשר מעריך כי בשנה הבאה ייסוג התמ"ג הגרמני ב-0.5%. ממשלת גרמניה צפויה לפרסם את התחזיות הכלכליות שלה בשבוע הבא ולהוריד את תחזית הצמיחה שלה ל-2009 מהתחזית הנוכחית, הצופה נסיגה של 2.25%. שר האוצר הגרמני, פר שטיינברוק, אמר אתמול כי כלכלת גרמניה תרשום צמיחה שלילית של 5% לפחות ב-2009, על רקע נפילה של 3.3% בתפוקה התעשייתית במדינה ברבעון הראשון של השנה.



קרן המטבע הבינלאומית (IMF) העריכה אתמול כי המיתון בגרמניה יהיה הקשה ביותר מבין כל הכלכלות המפותחות, למעט יפאן, וקראה לבנק המרכזי של אירופה (ECB) להוריד את הריבית ב-0.5% כדי לעודד את הצמיחה הכלכלית באזור. הריבית הנוכחית בגוש היורו עומדת על 1.25%. ממשלת גרמניה אישרה בינואר חבילת תמריצים בסך 80 מיליארד יורו (105 מיליארד דולר), או 1.6% מהתמ"ג, במטרה לבלום את המיתון המחריף במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully