וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר בענף הרכב לא פוסח על פיאט - דיווחה על ההפסד הרבעוני הראשון שלה מאז 2004

סוכנויות הידיעות

23.4.2009 / 15:18

הכנסות פיאט נפלו ברבעון הראשון ב-25%; למרות התוצאות הותירה פיאט את תחזית הרווח השנתית ללא שינוי



יצרנית המכונית האיטלקית פיאט דיווחה היום על ההפסד הרבעוני הראשון שלה מאז שנת 2004, בעקבות המשבר העולמי בענף הרכב, אך חזרה על תחזיות הרווח שלה לשנת 2009 למרות הירידה החדה במכירות.



פיאט, יצרנית הרכב הגדולה באיטליה, דיווחה על הפסד נקי של 410 מיליון יורו (536 מיליון דולר), לעומת רווח של 405 מיליון יורו ברבעון המקביל שנה קודם לכן. הפסדיה של פיאט היו גבוהים מתחזיות האנליסטים, שצפו כי החברה תרשום הפסד של 349 מיליון דולר.



מכירותיה של החברה צנחו ב-25% במהלך הרבעון ל-11.3 מיליארד יורו, בעקבות המשבר הכלכלי העולמי. למרות הירידה ברווחים ובהכנסות, חזרה פיאט על תחזיתה כי תרשום רווח של יותר ממיליארד יורו בשנה הנוכחית.



מנכ"ל פיאט, סרג'יו מרקיונה, אמר כי יצרנית המכוניות זקוקה לשותפה בינלאומית חזקה כדי לשמור על מעמדה התחרותי וצפה גל של מיזוגים בענף הרכב, בעקבות המשבר הכלכלי. בינואר פתחה פיאט בשיחות עם ענקית הרכב האמריקאית קרייזלר, הנאבקת בפשיטת רגל, למרות חששות האנליסטים כי שיתוף הפעולה עם קרייזלר יפגע ביכולתה של פיאט לחזור לרווחיות.



עם זאת, השיחות בין פיאט לקרייזלר נקלעו לקשיים בעקבות התנגדותם של ועדי העובדים בקרייזלר לקיצוצים, ובשבוע שעבר אמר מרקיונה כי הוא מוכן לזנוח את התוכנית ליצור שותפות עם קרייזלר, אם ועדי העובדים של החברה האמריקאית יסרבו לקבל קיצוצי עלויות נרחבים. מרקיונה הוסיף כי הוא אינו רואה סיכוי של יותר מ-50% להשגת הסכם עם קרייזלר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully