וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר פעילים על "בלימה ותנופה": "ההחלטה לאי התערבות בשוק האג"ח הקונצרני ראויה"

נועה פרייס

23.4.2009 / 15:16

גם בתמיר פישמן מגיבים לתוכנית הכלכלית החדשה: "הבטחת ביטחונות לבנקים אינה פותרת את מחסום האשראי, ולכן הפקק או הכשל העיקרי עומד על כנו"



"ההחלטה לאי התערבות בשוק האג"ח הקונצרני ראויה, ומשאירה לסקטור העסקי את הפעילות הכלכלית ורק מספקת לו אשראי בערבות מדינה", כך אומר יורם גבאי, יו"ר פעילים, בתגובה לתוכנית הכלכלית "בלימה ותנופה" אותה הציגו היום ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר האוצר, יובל שטייניץ.



"התכנית בכללותה שמרנית יחסית וסבירה מבחינה מקצועית. הממשלה שואפת לשמור על יציבות תקציבית והמתחייב בכך, לבצע קיצוץ תקציבי בצד ההוצאות", לפי גבאי. התכנית מתמקדת למעשה בהרחבת האשראי בערבות מדינה, שתתמקד בטכנולוגיה ובהיי-טק, במפעלי ייצוא ובקרב עסקים קטנים, לדברי גבאי. "במובן זה התכנית משלימה את מדיניות בנק ישראל ותואמת את עקרונותיה".



גם בתמיר פישמן הגיבו לתוכנית הכלכלית החדשה. התכנית יוצרת תשתית טובה לפתרון הבעיות הקיימות, והיא מאוד יסודית וממצה, טוען אלדד תמיר, מנכ"ל תמיר פישמן. למרות זאת, תמיר אומר כי "רוב הדברים ישפיעו בטווחי זמן ארוכים מאוד, ואילו לטווח הקצר הם קטנים יחסית וחסרים בהם המון פרטים. הבטחת ביטחונות לבנקים אינה פותרת את מחסום האשראי, ולכן הפקק או הכשל העיקרי עומד לצערי על כנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully