וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוש: נתניהו ושטייניץ נגעו בנקודות הנכונות - עידוד האשראי למשק, עידוד היצוא והזרמת הון לבנקים

אורה קורן

23.4.2009 / 15:56

שרגא ברוש: נתניהו ושטייניץ הציגו רק את עיקרי התוכנית הכלכלית; הפרטים יגובשו עם המעסיקים וההסתדרות



"מה שהוצג היום על ידי ראש הממשלה, נימין נתניהו ושר האוצר, יובל שטייניץ הם רק עיקרי התוכנית הכלכלית, הפרטים יגובשו, כפי שסוכם, תוך שבועיים-שלושה עם המעסיקים וההסתדרות, והתוכנית הכלכלית תהיה אז מוסמכת על הממשלה, ההסתדרות והמעסיקים". כך אמר שרגא ברוש, יו"ר לשכת התאום של הארגונים הכלכליים ונשיא התאחדות התעשיינים בתגובה לעיקרי התוכנית הכלכלית "בלימה ותנופה" שהוצגה ע"י נתניהו ושטייניץ.



ברוש ציין, כי באופן כללי ניתן לומר כי כאשר ראש הממשלה ושר האוצר באים עם עיקרי תוכנית כלכלית שצריכה לנסות ולסייע ולהוציא את המשק מהמשבר, לחדש את הצמיחה מהר ככל הניתן ולהקטין את כמות הפיטורים - בהחלט ניתן לומר כי הם נגעו בנקודות הנכונות, כמו עידוד האשראי למשק ולמגזר העסקי, עידוד היצוא והזרמת הון לבנקים.



ברוש הדגיש, כי כל אותם עיקרי הדברים שהוצגו יקבלו תוך שבועיים-שלושה תוכן ומשמעות אז נדע את מרכיביה האמיתית ומשמעותיה של התוכנית. יש לנו, אמר ברוש, תוכנית מאוד מסודרת ומפורטת אך צריך לתת את ההזדמנות ל'צלעות המשולש' לגבש את הפרטים, שכן הבעיות הם בפרטים. מה שחשוב הוא להבטיח את שרידותם של העסקים.



בהתייחסו לרפורמות המבניות שהוצגו, אמר ברוש כי הוא בעד ייעול השירות הציבורי. במסגרת זו, צריך לקחת בחשבון שהנמל חייב לספק שירותים ברמה נאותה; מינהל מקרקעי ישראל חייב להוציא תוכנית מהר, בזמן אמיתי ובלי בירוקרטיה. כן הדברים אמורים לגבי השקעה בתשתיות שבשל הבירוקרטיה הנוראית, לא הצליחו עד היום להוציא לפועל תוכניות השקעה בהיקף של 20 מיליארד שקל בתחומים של התפלות מים, רכבות וכבישים.



לדעת ברוש, ניתן להגיע להסכמות גם עם הוועדים כפי שהיה ברפורמה בנמלים בפברואר 2005. כן ניתן להגיע להסכמות גם עם ועדי עובדי חברת החשמל. לדעתו, יש לעשות שינויים בחברת חשמל שצריכה להתייעל, להיות זולה יותר, להיות אפקטיווית ולהגדיל את כמות החשמל שהיא מספקת.



"ניתן לבצע את הרפורמות שהממשלה רוצה להוביל גם בתחום החשמל, גם בתחום הנמלים וגם בתחום מינהל מקרקעי ישראל, אך יש לעשות זאת בשכל, במחשבה רבה ותוך הידברות", אמר ברוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully