וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: צו מניעה זמני האוסר על טבע לשווק התרופה אוויסטה

יורם גביזון

23.4.2009 / 16:38

בית משפט פדרלי הורה ל-FDA להתיר את שיווק גלולת היום שאחרי של טבע לבנות 17 ופחות, גם ללא מרשם רופא


חברת ספגה הפסד משפטי נוסף בניסיונה לקבל אישור לשווק גרסה גנרית של תרופת האוויסטה (Evista). בית משפט מחוזי באינדיאנה, ארה"ב, הוציא לבקשת חברת איליי לילי (Eli Lilly) צו מניעה זמני האוסר על המונע מחברת טבע לשווק גרסה גנרית של התרופה עד לפסיקה סופית במשפט. טבע הודיעה שתערער על ההחלטה.

טבע רמזה כי בכוונתה להשיק את הגרסה לפני קבלת הפסיקה הסופית, תוך נטילת הסיכון שתידרש לשלם פיצויים לאיליי לילי אם תפסיד במשפט. בעבר טענה טבע כי הייתה אמורה לקבל אישור מרשות המזון והתרופות בארה"ב (FDA) לשיווק התרופה כבר בנובמבר 2008.

צו המניעה מאריך צו קודם שניתן באמצע מארס 2009, לעשרה ימים, בציפייה שהמשפט העיקרי בנוגע לתביעה שהגישה איליי לילי נגד טבע על הפרת הפטנטים המגנים על התרופה עד 2014 ,2012 ו-2017, יסתיים עד אז.

אוויסטה היא תרופה למניעת הידלדלות עצם (אוסטיאופורוזיס) ולהפחתת הסיכון ללקות בסרטן השד. מכירותיה בארה"ב הסתכמו ב-706 מיליון דולר ב-2008 - כלומר ירידה של 1% בהשוואה ל 2007.

סביר להניח שטבע אינה מופתעת מההפסדים המשפטיים הרצופים שלה, בהתחשב בעובדה שהמשפט מתנהל באינדיאנה - מקום מושבה של חברת איליי לילי - ובכך שאוויסטה היא התרופה החמישית בגודלה של איליי לילי בארה"ב וסיפקה לה 6.5% מהמכירות ב-2008.

בנוסף, בתוך כך הורה בית משפט פדרלי ל-FDA להתיר את שיווק גלולת היום שאחרי (B Plan) ללא מרשם רופא של טבע לבנות 17 לפחות, ולא רק לפי מרשם רופא, כפי שהיה עד כה. Plan B אושרה ב- 1999 לשימוש כאמצעי מניעה לשעת חירום, כלומר אם היא נלקחת עד שלושה ימים מרגע הקיום של יחסי מין בלתי מוגנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully