וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטייקונים מחלצים זה את זה: הפניקס התחייבה להזמין אג"ח בהיקף של 140 מיליון שקל בהנפקת גב ים

אתי אפללו

23.4.2009 / 17:26

בדיקה שערך TheMarker מראה כי מתוך כלל ההזמנות להנפקה - הפניקס הזמינה כמחצית מהאג"ח



חברת הנדל"ן גב ים, מקבוצת אי.די.בי של איש העסקים נוחי דנקנר, פירסמה היום דו"ח הצעת מדף לקראת הנפקה קרובה של אג"ח סדרה ה'. בדיקה של המשקיעים המסווגים, כלומר משקיעים מתוחכמים ומשקיעים מוסדיים, שהזמינו יחידות בהנפקה בהזמנה מוקדמת, מעלה כי מתוך כלל ההזמנות קבוצת הביטוח הפניקס הזמינה סחורה בהיקף של חצי מהסחורה המוזמנת הכוללת. הפניקס נמנית כחברה בקבוצת דלק של איש העסקים, יצחק תשובה.



סך הכל הזמינו הגופים המסווגים 226.3 אלף יחידות שכוללות 1,000 שקל ערך נקוב של אג"ח בכל יחידה. הפניקס הזמינה 134 אלף יחידות מתוך היקף זה. לגופים המוסדיים כיום כסף נזיל פנוי שמחפש השקעות, ונראה שהפניקס אכן מצאה אפיק השקעה. המחיר שמציעה הפניקס ליחידה הוא המחיר המינימלי המותר לפי המכרז- 1,049.5 שקל ליחידה. כלומר, אם לאחר המכרז תקבל הפניקס את מלא היחידות אותם הזמינה, היא תשקיע בגב ים סך של 140.6 מליון שקל.



למעשה, ביום בו הודיעו ראש הממשלה ושר האוצר כי הם לא יעזרו לחלץ את הטייקונים, מתגלה לפתע פיתרון מסוג אחר - הטייקונים יחלצו זה את זה (בסיוע כספי הפנסיה) וכך יפשירו את שוק האשראי. יצויין שעל פי דו"ח הצעת המדף, מלבד הפניקס לא הזמין אף גוף מוסדי גדול יחידות מהנפקה, בכספי עמיתים, במחיר המינימאלי שנקבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully