וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד האוצר האמריקאי ביקש מנושיה של קרייזלר להפחית את חובותיה של החברה ל-1.5 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

23.4.2009 / 17:26

בין הנושים להם חייבת קרייזלר 6.9 מיליארד דולר נמצאים גם ג'יי.פי מורגן צ'ייס, סיטי, ומורגן סטנלי



משרד האוצר האמריקאי ביקש מהבנקים שהלוו כספים לקרייזלר להפחית את חובותיה של ענקית הרכב אליהם ל-1.5 מיליארד דולר, לעומת 6.9 מיליארד דולר כיום, בתמורה לנתח של 5% ממניות החברה - כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג, שציטטה גורם המקורב למגעים.



הבקשה של משרד האוצר מנושיה של קרייזלר, הכוללים ארבעה בנקים ו-45 קרנות השקעה, הגיעה יום לאחר שהבנקים והמשקיעים שלהם חייבת קרייזלר מיליארדי דולרים הציעו למחוק 2.5 מיליארד דולר מחובותיה של יצרנית המכוניות בתמורה לשליש מהחברה ומספר שבועות לאחר שהנושים דחו הצעה קודמת של משרד האוצר הגיע לנושים לפיה יופחתו חובותיה של קרייזלר למיליארד דולר.



בין נושיה של קרייזלר נמצאים גם ג'יי.פי מורגן צ'ייס, גולדמן סאקס, סיטי, מורגן סטנלי, קרנות השקעה וחברות כמו אופנהיימר ואליוט מנג'מנט. ממשל אובמה, המנהל את המגעים עם הבנקים בשם החברה, ביקש מהם למסור הצעה להפחתת חובותיה של קרייזלר, אשר קיבלה סיוע ממשלתי בסך 4 מיליארד דולר במטרה למנוע את קריסתה.



השבוע דיווחה סוכנות הידיעות אי-פי כי ממשל אובמה הסכים להזרים עוד 500 מיליון דולר לקרייזלר כדי לסייע לה לשמור על פעילותה עד לסוף החודש. קרייזלר נמצאת במגעים לשיתוף פעולה עם יצרנית המכוניות האיטלקית פיאט, אבל מנהלי החברה האיטלקית איימו לפוצץ את המשא ומתן אם איגוד העובדים של קרייזלר לא יסכים לפשרות ולקיצוצי עלויות נרחבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully