וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפילה של 20% ברווחי ענקית אחסון המידע EMC; הודיעה על העמקת הקיצוצים

נמרוד הלפרן

23.4.2009 / 17:34

ירידה חדה מהצפוי במכירות ל-3.15 מיליארד דולר בשל האטה בביקוש



ענקית אחסון המידע האמריקאית EMC (סימול EMC), אשר רכשה בשנים האחרונות מספר חברות ישראליות, דיווחה היום על נפילה של 20% ברווח הרבעוני ועל מכירות נמוכות מהצפוי בשל הוצאות על ארגון מחדש ונפילה בביקוש למוצריה.



EMC, היצרנית הגדולה בעולם של מחשבים לאחסון מידע, רשמה ברבעון הראשון של השנה רווח נקי של 205.3 מיליון דולר, או 10 סנט למניה, לעומת רווח של 257.8 מיליון דולר, או 12 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. בניכוי הוצאות חד פעמיות רשמה החברה רווח של 16 סנט למניה - בהתאם לתחזיות האנליסטים.



מכירות EMC - אשר על מתחרותיה נמנות יבמ והיולט פקארד - נפלו ב-9.2% לעומת הרבעון הראשון של שנת 2008, ל-3.15 מיליארד דולר - פחות מתחזיות האנליסטים למכירות של 3.26 מיליארד דולר.



בחודש ינואר הודיעה EMC על כוונתה לפטר 2,400 עובדים, או 7% מכוח העבודה. בעת פרסום דו"חותיה הרבעוניים היום ציינה החברה כי בכוונתה לנקוט בצעדים נוספים לצמצום הוצאותיה, אשר יביאו את סך החיסכון בהוצאות השנה ל-450 מיליון דולר, ובשנה הבאה ל-500 מיליון דולר.



במהלך ארבע השנים החולפות רכשה EMC מספר חברות ישראליות או חברות הקשורות לישראל. הרכישה הראשונה התבצעה במאי 2006 - קאשיה מרמת גן, שפיתחה טכנולוגיה מתקדמת לאחסון מרוחק. תג המחיר היה 153 מיליון דולר במזומן. העסקה השנייה הגיעה זמן לא רב לאחר כן. הפעם היתה על הכוונת אן-ליירס מרעננה, בעסקה בהיקף של כ-50 מיליון דולר. אן-ליירס פיתחה תוכנה המבצעת זיהוי ומיפוי אוטומטיים של היישומים השונים הרצים על גבי מערכות המחשוב בארגון.



הרכישה השלישית היתה ביוני של אותה השנה - פרואקטיביטי, ספקית פתרונות תוכנה לניתוח ועיבוד אוטומטי של תהליכים עסקיים בארגונים, נרכשה תמורת 30 מיליון דולר. רכישה נוספת שיש לה הקשר ישראלי נגעה לסאיוטה.



בדצמבר 2006 רכשה RSA Security את סאיוטה הישראלית תמורת 145 מיליון דולר, וביולי 2007 נמכרה RSAל-EMC תמורת 2.1 מיליארד דולר. בחודש אוגוסט 2007 חזרה EMC לבצע רכישות בישראל, כאשר רכשה את הטכנולוגיה של חברת אילומינטור, ספין אוף של חברת אינטגריטי, תמורת כ-10 מיליון דולר.



בחודש ינואר השנה הובילה EMC עבור חברת הסטארט אפ הישראלית ורוניס סיסטמס סבב גיוס הון בהיקף של 15 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully