וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו תופר לאורי יוגב תפקיד שיאפשר לו לייעץ לממשלה מבלי להיות עובד מדינה

מוטי בסוק

23.4.2009 / 20:02

ימונה בקרוב ליו"ר הוועדה המייעצת למועצה הלאומית לכלכלה וחברה; פרופ' טרכנברג הסכים להמשיך לעמוד בראש



אורי יוגב, לשעבר ראש אגף התקציבים במשרד האוצר ומי שנחשב מקורב מאוד לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ימונה בקרוב מאוד לתפקיד חדש ­ - יו"ר הוועדה המייעצת למועצה הלאומית לכלכלה וחברה שבמשרד ראש הממשלה. פרופ' מנואל טרכטנברג ימשיך לעמוד בראש המועצה.



יוגב, יועצו הכלכלי הבכיר של נתניהו, מעורב מאוד בחודשים האחרונים בהתוויית המדיניות הכלכלית של ישראל. באחרונה סיכם עם נתניהו כי יעמוד בראש גוף חדש, הוועדה המייעצת למועצה הכלכלית-חברתית במשרד ראש הממשלה. גופים דומים קיימים גם בגופים ציבורים אחרים, כמו המועצה המייעצת לבנק ישראל, בראשה עומד אהרן פוגל.



על הקמת הוועדה המייעצת למועצה הלאומית לכלכלה וחברה החליטה הממשלה עוד לפני כ-3 שנים, אך היא לא הוקמה עדיין בפועל. היא נותרה על הנייר. ביום ראשון הקרוב מתכוון נתניהו להביא לאישור הממשלה החלטה שתקבע כי הוועדה תשמש גורם מייעץ גם לראש הממשלה, בצד הייעוץ שתיתן למועצה הלואמית ולכלכלה וחברה. בראש הוועדה מתכוון נתניהו להעמיד את יוגב. יוגב יהיה חבר בוועדה כנציג ציבור.



המינוי של יוגב יפתור בעיה שהעסיקה את נתניהו ויוגב בשבועות האחרונים ­המשך העסקתו של יוגב כיועץ לנתניהו מבלי שיוגב ישוב להיות עובד מדינה. לפי החוק, אי אפשר להיות יועץ לשר בלי קבלת תמורה. יוגב הוא כיום תעשיין מוביל בענף המים, וחזרה לשירות המדינה היתה מאלצת אותו לזנוח את עסקיו. כיו"ר הוועדה המייעצת הוא יוכל לייעץ לנתניהו ככל הנדרש, מבלי להיות עובד מדינה. הוא יקבל תגמול כיו"ר הוועדה המייעצת בהתאם למספר הישיבות אותן שינהל.



שלשום נפגש ראש הממשלה עם טרכטנברג. ראש המועצה הכלכלית-חברתית ומי שהקים אותה, לפני כ-3 שנים. טרכטנברג מונה לתפקיד ע"י רה"מ, אהוד אולמרט. באחרונה נפוצו שמועות כי נתניהו מייעד את תפקידו של טרכטנברג לירון זליכה, אך נתניהו הפציר בטרכטנברג בפגישתם להישאר בתפקידו קדנציה שלמה. טרכטנברג הבטיח כי יישאר בתפקיד בחודשים הקרובים ויסייע לראש הממשלה, לבקשתו, בגיבוש התוכנית הכלכלית ותקציב המדינה ל-2009 ו-2010.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully