וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק הפדרלי ומשרד האוצר בארה"ב איימו לפטר את מנכ"ל בנק אוף אמריקה אם לא ישלים רכישת מריל לינץ'

סוכנויות הידיעות

23.4.2009 / 20:28

לואיס, שחשש למשרתו, נכנע לאיומים, לפי התובע הכללי של ניו יורק



קנת לואיס, מנכ"ל בנק אוף אמריקה - הבנק הגדול בארה"ב, הסכים להשלים את רכישת בנק ההשקעות מריל לינץ' בסוף שנה שעברה, רק לאחר שמשרד האוצר האמריקאי והבנק הפדרלי איימו בפיטוריו בדצמבר אם דירקטוריון הבנק לא יאשר את העסקה.



במכתב שהעביר היום התובע הכללי של ניו יורק, אנדרו קואומו, לוועדת הבנקאות של הסנאט, מופיע חלק מעדותו של לואיס, ממנו עולה כי מנכ"ל בנק אוף אמריקה הסכים להשלמת רכישת מריל, למרות הידרדרות קשה במצב בנק ההשקעות, כדי להציל את משרתו.



"משרד האוצר והבנק הפדרלי עמדו על כך שאם הבנק יחליט להכניס שינוי משמעותי בתנאי המיזוג עם מריל לינץ' ולא ישלים את העסקה, משרד האוצר והבנק הפדרלי יחליפו את הדירקטוריון וההנהלה של החברה", אמר לואיס בעדותו בפני קואומו.



"אינני זוכר אם שר האוצר, הנרי פולסון, אמר במפורש כי דירקטוריון והנהלת הבנק יוחלפו אם נחליט לפעול לביטול עסקת מריל לינץ' או שאמר שהממשל ישקול לעשות זאת", אמר לואיס בעדות בפני קואומו לגבי שיחה שקיים עם שר האוצר האמריקאי ב-21 בדצמבר. "אני לא זוכר איזו משתי האפשרויות האלה זו היתה. אמרתי לו: 'תן לי לחשוב על זה זמן מה. תן לי לדבר עם הדירקטוריון'".



במכתב לקונגרס, כתב קואומו כי האיום של פולסון גרם לכך שלואיס הסכים להשלים את רכישת מריל לינץ'. עוד כותב קואומו כי בשיחה שקיים עם שר האוצר לשעבר, פולסון, אישר האחרון את מרבית דבריו של לואיס. עם זאת, פולסון טען כי האיום על לואיס נעשה לבקשת יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי. זאת בניגוד לטענת ברננקי כי לא איים על לואיס.



לואיס ודירקטוריון בנק אוף אמריקה נתונים באחרונה לביקורת קשה על כך שלא עידכנו את המשקיעים בדבר נסיקת הפסדי מריל לינץ' ברבעון הרביעי, בטרם התקיימה ההצבעה של בעלי המניות על אישור העסקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully