וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלמה אליהו על הכוונה לקצר את כהונתו של יו"ר לאומי: למדינה אסור לזעזע כעת את הנהלת לאומי ללא סיבה

שרון שפורר

24.4.2009 / 7:09

ובינתיים בלאומי



>> שלמה אליהו, הבעלים של חברת הביטוח אליהו, המחזיק בכ-9.6% ממניות בנק לאומי, התרעם אתמול על הפרסומים בדבר כוונת המדינה לקצר את כהונתו של יו"ר בנק לאומי איתן רף. רף אמור לסיים את תפקידו במאי 2010, אך בשל גילו, 68, נדרשת הצבעה של דירקטוריון הבנק לגבי המשך כהונתו בשנה הקרובה.

הציפייה להצבעת הדירקטוריון, יחד עם כניסתו של יובל שטייניץ לתפקיד שר האוצר והעובדה שרף מכהן כבר 14 שנה בתפקיד, הביאו גורמים רבים המקורבים לממשלה החדשה להתעניין בתפקיד יו"ר אחד משני הבנקים הגדולים במדינה. במשרד האוצר אמנם מסרו כי נושא החלפתו של רף לא עלה לדיון, אך גם סירבו להכחיש את כוונתם לקצר את כהונתו.



אליהו תקף את האוצר, ואמר ל-TheMarker: "זוהי מדינת חוק, והמדינה אינה יכולה להחליט לקצר את תקופת כהונתו של רף בדירקטוריון. נציגי הדירקטוריון הם שצריכים לקבוע לגבי מינוי היו"ר והמדינה אינה יכולה להנחית יו"ר חדש על הבנק". אליהו ממשיך לטעון כי בנק לאומי אינו נשלט בפועל על ידי המדינה - אלא על ידי הציבור שמחזיק בכ-79% ממנו (זאת, אף שרשמית המדינה מחזיקה במניות השליטה בבנק, ש.ש).



אליהו סבור כי לא רק שלמדינה אסור להתערב בפעילות הבנק, אלא שגם אסור לה לעשות זאת בתקופה הנוכחית, שבה חשובה יציבותם של הבנקים. "אסור לזעזע בנק בסדר גודל של לאומי - בנק שמתנהל נכון ואין סיבה לזעזע אותו".



בתוך כך, נותר עוד כשבוע עד לקיום המכרז של אחזקות קרנות סרברוס וגבריאל במניות לאומי - כ-9.7%. הקרנות, שנקלעו לקשיים בעקבות הונאת מיידוף והקשיים במגזר הרכב והפיננסים בארה"ב, מנסות למכור את אחזקותיהן בבנק במחיר מינימום של כ-1.5 מיליארד שקל. בין השמות של המועמדים לרכישת האחזקות עלו גם דוד עזריאלי, נוחי דנקנר וסול זכאי. גם שמו של אליהו הוזכר בהקשר זה, שכן אליהו, כאמור, מחזיק בכ-9.6% מבנק לאומי ומעוניין כבר שנים לרכוש את השליטה בבנק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully