וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: חוק ההסדרים יכלול הכנסת מפעילים סלולריים נוספים

מאת אמיתי זיו

24.4.2009 / 7:09

כמו כן מציע האוצר להפריד בין רכישת מכשירים להטבה בדקות שיחה, לקדם את הפרטת הדואר ולאמץ את המלצות ועדת מרדכי



>> טיוטת חוק ההסדרים שמגבש משרד האוצר כוללת המלצה להכניס מפעילים נוספים לשוק הסלולר הישראלי, אם דרך המודל של מפעילים וירטואלים נטולי תשתית (MVNO) ואם באמצעות הקצאת תדרים למפעילים חדשים, שיקבלו גם 'הגנות ינוקא' כמו פטור מתשלום תמלוגים בשנים הראשונות להקמת החברה. מטרת ההצעה היא להגביר את התחרות בענף הסלולר, הסובל ממיעוט שחקנים.

הניסיון הזה הופיע כבר בהצעות תקציב קודמות ואף בטיוטת חוק ההסדרים שנוסחה בממשלה הקודמת לפני כחצי שנה, אך זו לא הספיקה להעביר תקציב למדינה ל-2009.



בחוק ההסדרים מופיעה גם המלצה ליצירת הפרדה בין רכישת מכשירים לבין הטבה בדקות שיחה, כפי שנותנות כיום חברות הסלולר ללקוחות. לטענת משרד האוצר, שניסח את ההצעה. הזיקה בין רכישת מכשיר לבין הטבת הדקות יוצרת חוסר תחרות בשוק מכשירי הטלפון הניידים, שנשלט כיום בלעדית על ידי חברות הסלולר. זאת בניגוד למצב בחלק ממדינות באירופה, שבהן המכשיר נרכש בחנויות אלקטרוניקה פרטיות, וחברות הסלולר מספקות רק את כרטיס ה-SIM ואת תוכנית החיוב.



חוק ההסדרים מקדם גם מתווה של הפרטת הדואר, כך שחברת דואר ישראל תמכר באופן הדרגתי לגוף פרטי. מנסחי החוק הקפידו לציין שחובת השירות האוניברסלי על הדואר תישמר גם בעידן שבו החברה תיהפך לפרטית.



בחוק ההסדרים אמורה להינתן הגושפנקה החוקית לכל החלטותיה של ועדת מרדכי בתחום השידור: הקמה של "ברית המועצות" (איחוד מועצת הכבלים והלוויין עם מועצת הרשות השנייה), מעבר משיטה של זיכיונות לרישיונות בשידור הציבורי, שידור פרסומות בכבלים ובלוויין וחיוב חברות הכבלים והלוויין בהצעת חבילת ערוצים צרה (וזולה).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully