וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שינוי מגמה ברשתות: שופרסל צומחת, הרשתות הפרטיות מתכווצות

מאת עדי דברת

24.4.2009 / 7:09

כך עולה מנתוני חברת המחקר נילסן למארס; מקורות בענף: המכירות בפסח השנה היו נמוכות ב-5% מבשנה שעברה



הצרכנים נוטשים את הרשתות הפרטיות וחוזרים לרשתות הגדולות - כך עולה מנתוני נילסן הנוגעים לשוק מוצרי הצריכה (FMCG) במארס, שהגיעו לידי TheMarker. מתחילת השנה צמחו הרשתות הפרטיות על חשבון הרשת הגדולה בישראל, שופרסל - ואולם במארס השתנתה המגמה והצרכנים בחרו לערוך את הקניות שלהם ברשתות הגדולות - שופרסל ורבוע כחול - על חשבון הרשתות הפרטיות והמינימרקטים הפרטיים.




נתח השוק של שופרסל צמח מ-36% בפברואר ל-37.5% במארס. בעקבות כך עוברת שופרסל את נתחי השוק שלה בינואר (37.3%) ובפברואר, וחוזרת לנתחי השוק שבהם החזיקה בדצמבר.



לעומת זאת, מגמת הגידול בנתח השוק של רבוע כחול מתחילת השנה נעצרה. זאת על אף שהשיקה בסוף 2008 את רשת המוזלת ביותר שלה, מגה בול. עם זאת, הרשת שומרת על כוחה ועל נתח שוק של 20.9% במארס, בדומה לנתח השוק שלה בפברואר. נתח השוק של הרשת הקמעונית השלישית בגודלה, חצי חינם, ירד מ-5.8% בפברואר ל-5% בלבד במארס.



השוק הפרטי, שהראה גידול מתחילת השנה, רשם בראשונה ירידה במארס. נתח השוק של הרשתות העצמאיות, הכוללות בין היתר את יינות ביתן וויקטורי, ירד מ-16.6% בפברואר ל-15.7% במארס. נתח השוק של המינימרקטים הפרטיים ירד אף הוא במעט, מ-10.6% בפברואר ל-10.5% במארס.



רשת המזון הפרטית היחידה שרשמה גידול במארס היתה רמי לוי שיווק השקמה. פתיחת החנות ברמת גן השתלמה לרשת, ונתח השוק שלה צמח מ-3.3% בפברואר ל-3.9% במארס. מדובר בנתח השוק הגדול ביותר של הרשת מתחילת השנה. נתח השוק של קו-אופ, שגדל בפברואר, חזר לממדים של ינואר ומסתכם ב-3.1%.



כלל מכירות מארס בשוק מוצרי הצריכה הסתכם ב-2.6 מיליארד שקל, לעומת 2.1 מיליארד שקל בפברואר ו-2.5 מיליארד שקל במארס אשתקד. עם זאת, הנתונים לאו דווקא מלמדים על צמיחה במכירות במשק: מכירות חג פסח החלו השנה בשבועיים האחרונים של מארס, והביאו לגידול בסיכום המכירות החודשי. זאת לעומת פסח אשתקד, שמכירותיו נערכו באפריל והסתכמו ב-2.8 מיליארד שקל. גורמים בענף מסרו כי המכירות בפסח השנה היו נמוכות ב-5% מב-2008.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully