וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוצאות טובות מהצפוי של פורד עשויות לשלוח את וול סטריט לעליות שערים

שמואל שוסטר

24.4.2009 / 15:30

מיקרוסופט תיסחר על רקע דו"חותיה; אמפל אמריקן דורגה כאחת המניות הטובות ב-2009 אחרי זינוק של 257%


החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מצביעים על עליות של כ-0.5% בפתיחת המסחר. פורד, שדיווחה על תוצאות טובות מהצפוי לרבעון משרה אווירה חיובית, בעוד המשקיעים ממתינים לנתוני הזמנות המוצרים ומכירות הבתים לחודש מארס בארה"ב.



אמש ננעל המסחר בוול סטריט בעליות שערים. עלה ב-0.9% ל-7957 נקודות, טיפס ב-0.4% ל-1652 נקודות ו- הוסיף כ-1% ל-852 נקודות. בשוק הסולידי, מחירי איגרות החוב לעשר שנים של ממשלת ארצות הברית עלו והתשואה עליהן ירדה ב-0.024% ל-2.94%.

בזירת המקרו: לפני פתיחת המסחר צפויים להתפרסם נתוני הזמנות המוצרים ברי קיימא לחודש מארס. האנליסטים בוול סטריט צופים ירידה של 1.8% בהיקף ההזמנות, לאחר שבחודש שעבר נרשמה עליה חריגה של 3.5%.

לאחר פתיחת המסחר יפורסמו נתוני מכירות הבתים החדשים בארה"ב לחודש מארס שצפויים להצביע על כ-330 אלף בתים שנמכרו במהלך החודש – ירידה קלה בהשוואה לפברואר, אז נמכרו כ-337 אלף בתים חדשים.

טימותי גייתנר, שר האוצר האמריקאי, העריך היום כי ישנם סימנים לכך שההאטה הכלכלית העולמית נחלשה בשבועות האחרונים, עם זאת לדבריו עדיין קיימים סיכונים משמעותיים. "ייתכן שהירידה בסחר העולמי מתמתנת, וכי התנאים הכלכליים השתפרו", אמר. עם זאת, התריע שר האוצר כי התחזית ל-2009 עדיין אינה אופטימית, כיוון שהכלכלה העולמית צפויה להתכווץ לראשונה מזה שישים שנה, והסחר העולמי עשוי לרדת לשפל הנמוך ביותר מאז מלחמת העולם השנייה.

עידכן היום את תחזיותיו, וכעת הוא מעריך כי סין תעקוף את ארה"ב במונחים של תפוקה כלכלית בתוך עשור. להערכת הבנק, הצמיחה בסין תואץ בידי התרחבות מהירה בכלכלות המתעוררות, שצפויות להוות כ-70% מכלל צמיחת התמ"ג בעשור הקרוב.

הבנק מעריך כי סין תשקיע סכומים גדולים בכלכלות מתעוררות באזורה, ותשתמש לצורך כך בעתודות המט"ח שלה (2 טריליון דולר), תרחיב את המינוף על ידי הגדלת ההלוואות לקרן המטבע הבינלאומית ותאפשר ליין להיחלש. בשל כך צופים בדויטשה בנק כי עד 2020, תעקוף סין את ארה"ב במונחים של תמ"ג.

יצרנית הרכב האמריקאית, , דיווחה על הפסדים קטנים יותר מהתחזיות ביום שישי על רקע ההאטה במגזר הרכב, והודיעה כי היא עשויה לחזור לרווחיות כבר ב-2011. מו כן הודיעה החברה כי אינה צפויה לבקש הלוואות מממשלת ארה"ב. הפסדי החברה ברבעון הראשון הסתכמו ב-1.43 מיליארד דולר, או 60 סנט למניה, בהשוואה לרווח נקי של 70 מיליון דולר, או 3 סנט למניה, ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה ברבעון הסתכמו ב-21.8 מיליארד דולר, לעומת 39.2 מיליארד דולר.

, חברת התוכנה הגדולה בעולם, תיסחר על רקע הירידה הראשונה בהכנסות הרבעוניות ב-34 שנותיה, בעקבות האטה במכירות המחשבים האישיים בעולם. ענקית התוכנה הזהירה כי החולשה צפויה להימשך גם ברבעון הנוכחי. עם זאת, רווחי החברה תאמו את תחזיות האנליסטים, והקפיצו אתמול את המניה בקרוב ל-5% במסחר שלאחר הסגירה.

מיקרוסופט, אשר מערכת ההפעלה שלה חלונות מותקנת ביותר מ-90% מהמחשבים האישיים בעולם, רשמה ברבעון הראשון של השנה - שהוא רבעון הכספים השלישי של החברה - רווח נקי של 2.98 מיליארד דולר, או 33 סנט למניה, נפילה של 32% לעומת רווח נקי של 4.39 מיליארד דולר, או 47 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. בניכוי הוצאות מסוימות, רשמה החברה רווח של 39 סנט למניה - בהתאם לתחזיות האנליסטים.

, שנמצאת בשליטתו של יוסי מימן דורגה על ידי הבלוג הפיננסי, Seeking Alpha, כאחת המניות הטובות ב-2009 מבין המניות הקטנות הנמנות במדד הראסל 3,000, לאחר שזינקה ב-257% מתחילת השנה. עם זאת המניה עדיין נסחרת במחיר נמוך ב-69% ממחירה רק לפני 12 חודשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully