וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רנבקסי, מתחרתה ההודית של טבע, עברה להפסד רבעוני של 153 מיליון דולר - פי 42 מהתחזיות

סוכנויות הידיעות

24.4.2009 / 19:19

חברת התרופות הגנריות הגדולה בהודו צופה הפסד שנתי עקב הגבלות את יבוא מוצריה לארה"ב



רנבקסי, המתחרה ההודית של טבע בשוק התרופות הגנריות, דיווחה על הפסד רבעוני שלישי ברציפות, בעקבות נפילה במכירות בארה"ב - השוק הגדול ביותר של החברה. יצרנית התרופות הגנריות הגדולה בהודו העריכה גם כי תרשום הפסד שנתי.



רנבקסי רשמה ברבעון הראשון של השנה הפסד נקי של 7.61 מיליארד רופי (153 מיליון דולר), לעומת רווח של 1.37 מיליארד רופי בשנה הקודמת. ההפסד הרבעוני היה גדול פי 42 מתחזית האנליסטים להפסד של 181 מיליון רופי.



החברה ייחסה את ההפסדים להימורים כושלים לגידור כנגד תנודות בשערי מט"ח, בעקבות היחלשות הרופי ההודי מול הדולר זה הרבעון החמישי ברציפות, ולנפילה חדה במכירותיה בארה"ב - שוק התרופות הגדול בעולם - בעקבות איסור שהטיל מינהל המזון והתרופות בארה"ב (FDA) על יבוא של יותר מ-30 תרופות גנריות שמייצרת רנבקסי בהודו בשל פגמים בייצור.



מכירות החברה בתקופה המדווחת ירדו ב-4% לעומת הרבעון הראשון של שנת 2008, ל-15.6 מיליארד רופי - פחות מתחזית האנליסטים למכירות של 17.8 מיליארד רופי.



"הרבעון הנוכחי היה מאתגר עבור הכלכלה העולמית כמו גם עבור תעשיית התרופות, והיחלשות מספר מטבעות ונפילה בביקוש ובנזילות פגעו בתוצאות, לכל רוחב תחומי הפעילות", אמר מנכ"ל רנבקסי, מלווינדר מוהן סינג, בעת פרסום הדו"חות.



במבט קדימה, צופה רנבקסי לרשום בשנת 2009 כולה הפסד של כ-8 מיליארד רופי ומכירות של 70 מיליארד רופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully