וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשל בארה"ב העניק סיוע נוסף לג'נרל מוטורס בסך 2 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

24.4.2009 / 20:19

הסיוע למימון הפעילות השוטפת של ענקית הרכב המגבשת תוכנית ארגון מחדש כדי להימנע מפשיטת רגל



משרד האוצר האמריקאי הודיע כי העניק אתמול הלוואה נוספת ליצרנית המכוניות ג'נרל מוטורס, בסך 2 מיליארד דולר, למימון המשך הפעילות השוטפת של החברה, בעודה מגבשת תוכנית לארגון מחדש.



בחודש שעבר הודיע הממשל האמריקאי כי יספק ליצרניות הרכב ג'נרל מוטורס וקרייזלר את המימון הנדרש להמשך פעילותן השוטפת על רקע המשך המגעים עמן לגבי ארגון מחדש של פעילותן וסיוע ממשלתי נוסף. שתי החברות, הנמצאות על סף פשיטת רגל, קיבלו ארכה נוספת מהממשל לגיבוש תוכניות ארגון מחדש, אשר מהוות תנאי לסיוע ממשלתי נוסף.



עם זאת, בעוד של-GM ניתנה ארכה עד תחילת יוני לגבש תוכנית ארגון מחדש אשר תשביע את רצון הממשל, קרייזלר נדרשת להגיש את תוכנית הארגון מחדש עד סוף החודש הנוכחי.



מוקדם יותר השבוע פורסם דו"ח של הממשל לפיו בכוונת משרד האוצר לספק סיוע נוסף של עד 5 מיליארד דולר ל-GM, ו-500 מיליון דולר לקרייזלר, כדי לסייע לחברות בארגון מחדש של פעילותן.

GM מתכננת לוותר את המותג הוותיק פונטיאק במסגרת הארגון מחדש של פעילותה בחסות הממשל, אמרו גורמים המקורבים למצב, דיווחה היום סוכנות הידיעות בלומברג. ענקית הרכב האמריקאית תשמור עם זאת על המותגים GMC, שברולט, קדילק וביואיק, הוסיפו הגורמים.



העיתון הגרמני "דר שפיגל" דיווח אתמול כי ג'נרל מוטורס עשויה לחתום בשבוע הבא על הסכם ראשוני למכירת השליטה בחטיבת אופל ליצרנית המכוניות האיטלקית פיאט.



GM הודיעה אתמול על כוונתה להשבית מפעילות 13 ממפעליה בצפון אמריקה - מרבית מפעליה ביבשת - למספר שבועות במהלך הרבעון השני והשלישי של השנה, במסגרת ניסיונותיה לקצץ עלויות ולהימנע מפשיטת רגל. כתוצאה מהשבתת המפעלים, יצומצם היקף ייצור המכוניות של GM בשני הרבעונים ב-190 אלף כלי רכב.



מוקדם יותר השבוע הודיעה החברה על כוונתה לקצץ 1,600 משרות נוספות בחברה עד סוף החודש, במסגרת תוכניתה של החברה לקצץ עשרת אלפים משרות בארה"ב, או 14% מכוח העבודה שלה, עד סוף השנה. עד סוף 2009 מתכננת GM לקצץ 37 אלף משרות ברחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully