וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשובה: "נגלה כמות גז שישראל לא תוכל לצרוך; מדובר ב-13 אלף מטר של זיכיון ואנחנו רק התחלנו"

שלומית הוך-גרונוול

24.4.2009 / 20:54

בראיון ל"ערוץ 2" אמר בעל השליטה בקבוצת דלק: ""אני בן אדם מאמין. הכול מגיע מלמעלה"



"אני מעולם לא הרגשתי עצמי בעל אחוזות או טייקון", פתח ואמר הערב יצחק תשובה בראיון בלעדי לקרן מרציאנו ב"ערוץ 2".



המשבר הכלכלי הגיע גם למניית קבוצת דלק אשר צנחה בשיעור דרמטי בשנה האחרונה. כדי לסבר את האוזן, בדצמבר 2008 צנחה מניית דלק בשיעור של 90% משיאה, אולם קיבלה תפנית חיובית עם גילוי הגז הטבעי המתוקשר - עלייה של 230%.



תשובה מצטרף לדעתם של רבים וטוען כי באופן יחסי מצבה של ישראל ביחס לעולם, הינו טוב "עוד לפני התגלית הודעתי כי אנו נעמוד בהתחייבויות. העסק שלנו הוא מפוזר - ביטוח, מים, חשמל ואפילו רכב".



בעל קבוצת דלק לא ביקש סיוע מהממשלה, לטענתו, אך גורס כי סיוע ממשלתי הוא לאו דווקא אינטרס אישי של טייקונים: "חוץ לדבר, המדינה לא עשתה דבר. אני מעולם לא ביקשתי סיוע, וגם לא אבקש. המדינה צריכה להעתיק ממדינות העולם. סיוע ממשלתי זה לא בשביל לעזור לטייקונים, אלא בשביל למנוע פיטורים ולייצר מקומות עבודה חדשים".



קידוחי הנפט של פרויקטי הגז הטבעי "תמר", "דלית" ו"תטיס" הניבו 200 מיליארד מטר מעוקבים, טוען תשובה בכתבה. "מדובר ב-13 אלף מטר של זיכיון. ואנחנו רק התחלנו. אנו נגלה עוד כמות שישראל לא תוכל לצרוך את כולה. המטרה היא לייצר למדינות אחרות בעולם. ישראל היא מדינה שיש לה את כל הפתרונות. צריך לחשוב על יצוא גז. צריך להתחיל לחשוב עצמאית".



את הדרך העצמאית שתשובה סלל, מקווה הטייקון להעביר לבנו שכבר התחיל את דרכו העסקית במסגרת העשייה של אביו. "אני מתפלל לאלוהים שהבן שלי יצליח להשתלב בעסק ושאני אזוז הצידה כדי לאפשר לו לפתח את כל מה שהתחלתי".



תשובה מתייחס בסוף הכתבה לאמירה "מגע הזהב של תשובה": "אני בן אדם מאמין. הכול מגיע מלמעלה. אלוהים הביא את הגשם בעיתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully