וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם תל אביב תחזור השבוע לראלי? עליות שערים בניו יורק יתמכו במגמה עם פתיחת השבוע

יובל מעוז

25.4.2009 / 15:40

ביום שני צפוי בנק ישראל להותיר את הריבית במשק ברמה של 0.5%


המסחר בבורסה של תל אביב ייפתח מחר לאחר עליות שערים בניו יורק ולקראת החלטת הריבית של בנק ישראל ביום שני, שלפי הערכות צפויה להישאר ברמה של 0.5%. בסקירה השבועית במחלקת המחקר של בנק הפועלים הביעו אופטימיות לגבי מצב השוק, וטענו כי בראייה ארוכת טווח, השוק נמצא בקרבה לתחתית, גם אם טרם הגיע אליו.



הבורסה בתל אביב ננעלה ביום המסחר האחרון בעליות, אך בסיכום שבועי נרשמו ירידות שערים. מדד טיפס ב-2.5% לרמה של 781 נקודות ובסיכום שבועי ירד ב-1.5%. מדד עלה ב-2.3% ובסיכום שבועי איבד 1.8% לרמה של 716 נקודות. מדד ה טיפס ב-2.8%.

אתמול ננעל המסחר בוול סטריט בעליות שערים: עלה ב-1.5% לרמה של 8,075 נקודות - מעל לרף 8,000 הנקודות, טיפס ב-2.5% לרמה של 1,694 נקודות ומדד הוסיף 1.7% לרמה של 866 נקודות. בענף הסחורות המשיך מחיר הנפט לעלות זה היום הרביעי ברציפות והוסיף 3.9% למחיר של 51.55 דולר לחבית. מחיר הזהב עלה ב-0.8% ל-914.1 דולר לאונקיה.

ביום חמישי הציגו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר האוצר, יובל שטייניץ, את התוכנית הכלכלית החדשה. התוכנית כוללת ערבויות אשראי בהיקף של כ-20 מיליארד, שינוי במדיניות המסים, תוכנית למאבק באבטלה ורפורמות מבניות בחלק מענפי המשק.

מדד הבנקים זינק ביום חמישי ב-6.2%. המשקיעים בבנק הפועלים ימשיכו לעקוב אחר ההתפתחויות בהנהלת הבנק. השבוע נפגש נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, עם בעלת השליטה בבנק, שרי אריסון. פישר דרש מאריסון להדיח את יו"ר הבנק, דני דנקנר.

הבנק השווייצי, קרדיט סוויס, בו מחזיקה כור מקבוצת אי.די.בי בכ-3.5%, פירסם השבוע את דו"חותיו לרבעון הראשון של 2009, בהן הציג חזרה לרווחיות. הרווח הנקי של קרדיט סוויס היה במהלך הרבעון 2 מיליארד פרנק שווייצי (1.7 מיליארד דולר), לעומת הפסד של 2.15 מיליארד פרנק ברבעון המקביל שנה קודם לכן.

"ההשקעה בקרדיט סוויס מאוד חשובה לנו ואנו רואים פוטנציאל גדול בצמיחת הסקטור הפיננסי. זוהי השקעה אסטרטגית וארוכת טווח עבור אי.די.בי", כתב נוחי דנקנר, יו"ר קבוצת אי.די.בי, במכתב לבעלי המניות של קרדיט סוויס.

במגזר האשלג והדשנים, עליו נכללת יצרנית הדשנים כי"ל, נרשמו עליות שערים ביום שישי האחרון בוול סטריט. מניית פוטאש עלתה ב-5.5% ואגריום הוסיפה כ-6%.

המסחר במניית טבע ייפתח בפער חיובי של 2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully