וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתאוששות החלה? אז מדוע בעלי עניין מוכרים מניות בקצב הגבוה מאז 2007?

אשר שכטר

25.4.2009 / 17:49

בלומברג: בעלי העניין בחברות בבורסת ניו יורק מכרו באפריל פי 8.4 יותר ממה שהם קנו



בכירים ובעלי עניין אחרים בחברות אמריקאיות ניצלו את הראלי האחרון בשוקי המניות בארה"ב כדי למכור מניות בקצב המהיר ביותר מאז החל המשבר בשווקים, כך עולה ממחקר שערכה סוכנות הידיעות בלומברג, לפי מסמכים שהגישו הבכירים לרשות ני"ע בארה"ב (SEC).



בשעה שמדד S&P 500 זינק ב-28% מאז ה-9 במארס, הראלי הגדול ביותר שלו מאז 1938, מכרו מנכ"לים, דירקטורים ובכירים אחרים בחברות אמריקאיות מניות בשווי של 353 מיליון דולר בחודש אפריל – פי 8.3 מסך המניות שקנו באותה תקופה, לפי נתוניה של חברת המחקר וושינגטון סרוויס. המשפחה המייסדת של קמעונית הביגוד גאפ, למשל, מכרה מניות בשווי של 45 מיליון דולר בחודש אפריל, לאחר שמניית גאפ זינקה ב-55% מאז ה-6 במארס.



לדברי ויליאם סטון, אסטרטג השקעות בכיר ב-PNC פייננשל סרוויסס, הנתונים מהווים סימן אזהרה, מאחר שבעלי עניין יודעים יותר על תפקוד החברות שלהם מכל אחד אחר. "בעלי העניין יודעים יותר מגורמים חיצוניים, כך שמקצב המכירות שלהם אפשר להבין שמשהו אינו כשורה. כרגע עדיין לא ברור האם ההתאוששות בשווקים היא בת קיימא. הייתי מעדיף שהם היו קונים מניות, ולא מוכרים", אמר סטון.



לפי נתוני וושינגטון סרוויס, בעלי מניות בחברות הנסחרות בבורסה לניירות ערך בניו יורק (NYSE) מכרו מניות בשווי של 8.32 דולר על כל מניות בסך דולר שהם רכשו בשלושת השבועות הראשונים של חודש אפריל. מדובר בקצב המכירה המהיר ביותר מאז אוקטובר 2007, אז הגיעו מדדי המניות בארה"ב לשיא והמשבר בשוקי המניות פרק.



רכישות המניות של בעלי עניין, אשר הסתכמו ב-42.5 מיליון דולר בשלושת השבועות הראשונים של אפריל, היו החודש ברמתן הנמוכה ביותר מאז יולי 1992. ביולי 1992, היחלשות קצב הרכישות של בעלי העניין בישרה על ירידה של 2.4% במדד S&P 500 חודש לאחר מכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully