וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן המטבע העולמית שוקלת מכירת אג"ח למדינות מתעוררות כדי לממן הסיוע למדינות נזקקות

סוכנויות הידיעות

26.4.2009 / 10:05

זאת על רקע קשיי הכלכלות המובילות בעולם לעמוד בהתחייבותן להזרים 500 מיליארד דולר נוספים לקרן המטבע



קרן המטבע העולמית (IMF) הודיעה אמש כי היא שוקלת, לראשונה בתולדותיה, למכור אג"ח למספר מדינות מתעוררות, בהן ברזיל, הודו וסין, בניסיון לגייס הון למימון הלוואותיה למדינות נזקקות, בין השאר באמריקה הלטינית ובמזרח אירופה.



"אני בטוח שכלי זה יהיה מאוד יעיל", אמר אתמול יו"ר קרן המטבע, דומיניק שטראוס-קאהן, במהלך סבב פגישות בין נציגי קרן המטבע והבנק העולמי. "כעת אנו דנים בדרכים ליישום הרעיון ובהיקף הסכום שיושקע".



בפסגת ה-G20 בתחילת החודש התחייבו ראשי המדינות בעלות הכלכלות המובילות בעולם להגדיל את הסיוע לקרן המטבע מ-250 מיליארד דולר ל-750 מיליארד דולר. הנפקת האג"ח הצפויה מצביעה על קשייהן של הכלכלות החזקות לעמוד בהתחייבות זו.



צעד חסר תקדים זה של קרן המטבע יהווה ניצחון עבור המדינות המתעוררות, שנאבקות זה זמן רב על הגדלת השפעתן ב-IMF. "הכלכלות המתעוררות הגדולות בעולם הבהירו כי לא עוד ייכנעו לבריונותן של המדינות המפותחות", אמר אסוור פרסד מאוניברסיטת קורנל, בכיר לשעבר בקרן המטבע.



מדינות עניות רבות וארגונים לא ממשלתיים מתחו ביקורת על קרן המטבע על כך שלא נתנה מספיק ביטוי לכלכלות מתעוררות. גם שר האוצר של ארה"ב, טימותי גייתנר, קרא באחרונה להגדלת חלקן של המדינות המתפתחות ב-IMF.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully