וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסים החדשים של משרד האוצר: מס על שימוש בשני מיליון מכשירים סלולריים שניתנו לעובדים מהמעסיק

TheMarker

26.4.2009 / 10:41

כך נחשף בגלי צה"ל; מס בגובה של 25% על כל זכייה החל מסכום של 5,000 שקל



גזירות חדשות מטעם משרד האוצר לכיסוי הגירעון: המשרד מתכנן להטיל מיסים חדשים בהיקף של כמיליארד שקל לשנה, במטרה לצמצם את הגירעון. בין הגזרות: מס על זכייה בהגרלות בסכום מעל 5,000 שקל, הגדלת המס על העסקאת שחקנים זרים והרחבת המס על שימוש בפלאפונים ממקומות עבודה, כך נחשף הבוקר בגלי צה"ל.



האוצר מתכנן, בין השאר, להגדיל בעשרות אחוזים את המס על שימוש בטלפונים ניידים, הנמצאים בבעלות מקומות העבודה. במסגרת התכנית, יוטל מס של עד 70 שקל בחודש על שני מיליון משתמשים בטלפונים ניידים שמקבלים את המכשיר מהמעסיק. הגזרה הזו צפוייה להניב כ-200 מיליון שקל בשנה לקופת המדינה.



יחד עם זאת, יצומצם הפטור ממס על זכייה בהגרלות ובפרסים, כך שייגבה מס בגובה של 25% על כל זכייה החל מסכום של 5,000 שקל. הקיצוץ בהטבת המס הזו צפויי להגדיל בכ-100 מיליון שקל את קופת המדינה. "הגזרות האלה פוגעות בסופו של דבר באוצר עצמו. ההכנסות של הגרלות הטוטו-ווינר והפיס עומדות על כ-5 מיליארד שקל בשנה", אומר הבוקר מנכ"ל מועצת ההימורים של הטוטו, עופר פרי.



הכבדה משמעותית במס תהיה גם על ספורטאים זרים בקבוצות ישראליות, ועל עיתונאים זרים המועסקים בתחומי המדינה. מעתה עד 46% משכר הזרים ילך לקופת המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully