וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.בי.אי: "נכסים ובנין תעמוד בהתחייבויותיה, גם תחת התרחיש הקיצוני של אי גיוס כספים בשוק ההון"

נועה פרייס

26.4.2009 / 13:34

האנליטסים בבית ההשקעות העלו את ההמלצה למניה מ"ניטרלי" ל"קנייה", ומחיר היעד קפץ מ-169 שקל ל-280 שקל


בבית ההשקעות אי.בי.אי העלו היום את ההמלצה לחברת מ"נייטרלי" ל"קנייה", ומחיר היעד למניה קפץ מ-169 שקל ל-280 שקל. בבית ההשקעות מסבירים כי העלאת ההמלצה מבוססת על תמהיל ההכנסות של החברה, קופת המזומנים הדשנה ותוצאות החברות הבנות בישראל.

"המשך חלוקת דיבידנד בהיקף הדומה לשנים האחרונות גוזר למניה תשואת דיבידנד של בין 10%-20%, תשואה משמעותית מתשואות האג"ח שבמחזור. לכן, השקעה במניית נכסים ובניין כיום עדיפה על ההשקעה באג"ח", מציין בסקירתו שי ליפמן, אנליסט באי.בי.אי. "החברה תעמוד בהתחייבויותיה בשנים הקרובות, גם תחת התרחיש הקיצוני של אי גיוס כספים בשוק ההון. בסיס התזרים של החברה הוא יציב, ונשען בעיקר על נכסים מניבים בישראל", טוען ליפמן.

החברה מהווה את זרוע הנדל"ן של קבוצת אי.די.בי. כשפעילות החברה מתרכזת בייזום ופיתוח של נדל"ן מניב ולמגורים בישראל ובחו"ל. למרות שאת רוב תשומת הלב מרכזת בתקופה האחרונה פעילות הייזום של החברה מעבר לים, ניתוח תמהיל ההכנסות של החברה מגלה כי מעל ל-90% מההכנסות נובעות מהפעילות המסורתית בישראל, לפי האנליטסים. כמו למשל, נדל"ן מניב של גב ים וישפרו, ייזום דירות למגורים בנווה גד, חקלאות ממהדרין ונכסים מניבים בסולו, כשהנכס הבולט הוא קניון קרית אונו. אחזקות החברה גוזרות לפעילות בישראל 75% מהשווי הכולל.

"הקבוצה נכנסת למשבר מנקודת חוזק"

בבית ההשקעות לא מתעלמים מהאפשרות שהמיתון בארץ יגלוש גם לענף הנדל"ן המניב, ומעריכים כי תיתכן ירידה בתפוסה בנכסים לצד ירידה מסוימת בהכנסות מדמי שכירות. עם זאת, האנליסטים מעריכים כי הקבוצה נכנסת למשבר מנקודת חוזק, כאשר נכסיה מפוזרים ברחבי הארץ, התפוסות הן מעל ל-95%, ותמהיל הנכסים מפוזר בין משרדים, תעשייה ולוגיסטיקה. בנוסף, לקבוצה עתודות קרקעות ופרויקטים שנמצאים בתכנון מתקדם או בשלבי בניית החניונים, שיוכלו לספק לחברה היצעים ביום בו הביקושים יחזרו, מציין ליפמן בסקירה.

בעבר, החשש הגדול של האנליסטים בנוגע לחברה היה מדרישה להזרמת הון משמעותי בעת חידוש ההלוואה על הקרקע בלאס וגאס לפרויקט הפלאזה. חשש זה פג בעת חידוש ההלוואה, מציינים באי.בי.אי. לפי ההסכם, ההלוואה לפרויקט בסך 625 מיליון דולר (חלק החברה 25%) הוארכה ב-42 חודשים עד לאוגוסט 2012, באותם תנאי הריבית הקבועים בהסכם המקורי. האנליסטים מעריכים כי המחיר ששולם עבור הקרקע הוא סביר בהחלט אל מול הפוטנציאל הרב הטמון בפרויקט. "יש להניח כי במהלך השלוש וחצי שנים הבאות כלכלת ארה"ב תתאושש וכי לאס וגאס, בשל אופייה הייחודי, תהיה מהמקומות שיתאוששו מהר יותר" טוען ליפמן.

האנליטסים גם מציינים פרויקטים נוספים של נכסים ובנין, כמו פרויקט מגורים יוקרתי בלאס וגאס(בפרוייקט נשארו כ-80 דירות לא מכורות בשווי של לפחות 200 מיליון דולר אל מול חוב של 80 מיליון דולר). בנוסף, לחברה יש שותפות עסקית עם אלקטרה נדל"ן בהודו, כאשר כל אחת מהחברות מחזיקה בכ-45% מהחברה המשותפת וב-10% הנותרים מחזיק שותף מקומי. החברה עתידה ליזום פרוייקטי מגורים ומשרדים בערים המאופיינות בפעילות נרחבת של היי-טק, מציינים באי.בי.אי. "בשני הפרויקטים המוזכרים לעיל החברה לא תידרש, להערכתנו, להזרמות של הון עצמי והם יתקדמו באיטיות תוך בחינה מתמדת של מצב השווקים, כך שהם אינם מהווים מבחינתו סיכון משמעותי", טוען ליפמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully