וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: "ההערכות שבנק ישראל לא יתערב באג"ח הקונצרניות לא מספקות תמיכה לשקל"

TheMarker

26.4.2009 / 14:43

לפי האנליטסים, בנק ישראל ממשיך לרכוש אג"ח ממשלתיות שגם לא מספקות תמיכה לשקל; תוכנית רכישת הדולרים יכולה גם כן להשפיע על תנודיות המטבעות הישראלי והאמריקני



האופציות על הדולר משקפות לו היחלשות של כ-0.2% לרמה של 4.25 שקלים. זאת, לאחר שביום שישי ננעל המסחר במט"ח בהתחזקות של כ-0.45% לרמה של 4.248 שקלים לדולר. המסחר הבורסאי בחלון הזמנים הקרוב ימשיך להיות מושפע משלל הדיווחים הכספיים, והדו"חות העגומים שממשיכים להתפרסם ברחבי העולם.



"בתוכנית הכלכלית החדשה שפרסמה ממשלת ישראל אין חדש תחת השמש, ומעל לכל, הריבית צפוייה להישאר ברמתה הנוכחית, בשל מדד מארס הגבוה והעלייה בציפיות האינפלציה", אומרים בפינוטק. "בעקבות התוכנית, ההערכות שבנק ישראל לא יתערב באיגרות החוב הקונצרניות לא מספקות תמיכה לשקל. יחד עם זאת, בנק ישראל ממשיך לרכוש איגרות חוב ממשלתיות, שגם לא מספקות תמיכה לשקל", לפי האנליטסים. מאידך, בנק ישראל ממשיך בתוכנית רכישת הדולרים וזו יכולה גם כן להשפיע על תנודיות המטבעות הישראלי והאמריקני, טוענים בפינוטק.



לפי התוכנית, ערבות המדינה למערכת הבנקאית תוגדל ל-12 מיליארד שקל, והתוכנית לא תכלול סיוע לטייקונים. הפידבק לתוכנית מצד בנק ישראל היה חיובי ביותר, כשהתוכנית כוללת קרנות אשראי חוץ בנקאי בערבויות בהיקף 2 מיליארד שקל. התוכנית מעניקה חבילת סיוע לייצוא בהיקף 6 מיליארד שקל באמצעות ערבויות לצורך ביטוח סחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully