וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השבוע בוול סטריט: דו"חות רבעוניים של חברות אנרגיה, טלקום ומדיה; נתוני התמ"ג של ארה"ב

ניר צליק

26.4.2009 / 15:24

על פי ההערכות, צפוי התמ"ג של ארה"ב לרשום נסיגה בקצב שנתי של 4.9%



השבוע הקרוב בוול סטריט יעמוד בסימן דו"חותיהן של חברות נפט גדולות, ביניהן אקסון מוביל ושברון, כמו גם חברות מדיה מובילות, כדוגמת טיים וורנר וויאקום. בין נתוני המקרו שיפורסמו בשבוע זה - מדד בטחון הצרכנים, התמ"ג של ארה"ב לרבעון הראשון של 2009 והחלטת הריבית של הבנק הפדרלי.



בשבוע שעבר פורסמו דו"חות חיוביים של הבנקים הגדולים בארה"ב וכן של חברות טכנולוגיה גדולות, כמו אפל ומיקרוסופט. גם נתוני המקרו שהתפרסמו בארה"ב היו גרועים פחות מהצפוי, מה שהשרה אווירה חיובית בשווקים - מדד נאסד"ק עלה בסיכום שבועי ב-1.3%, אך לעומתו מדד דאו ג'ונס נחלש ב-0.7% ומדד S&P 500 ירד ב-0.4%.







השבוע ייפתח עם דו"חותיה של חברת הטלקום האמריקאית ורייזון לרבעון הראשון של 2009. יצרנית הסלולר הגדולה מוטורולה, שפיטרה כ-4,000 עובדים ברבעון הראשון, תפרסם ביום חמישי את דו"חותיה. ההערכות הן כי החברה תרשום הפסד של 11 סנט למניה.



ענקית הנפט אקסון מוביל תפרסם את תוצאות הרבעון הראשון ביום חמישי. בשבוע שעבר מוקמה אקסון מוביל ע"י מגזין "פורצ'ן" בראש דירוג 500 החברות הגדולות בעולם. אקסון הייתה גם החברה הרווחית ביותר בדירוג, עם רווח שנתי נקי בסך 45.2 מיליארד דולר. עוד יפורסמו השבוע גם נתוניהן הרבעוניים של חברות נפט נוספות, כמו BP ושברון.



ביום שלישי יפורסמו נתוני התמ"ג המתוקנים של ארה"ב, אשר צפוי לרשום נסיגה בקצב שנתי של 4.9%. ברבעון הרביעי של 2008 נסוג התמ"ג האמריקאי בקצב שנתי של 6.3%.



בימים שלישי ורביעי תתכנס ועדת השווקים הפתוחים של הבנק הפדרלי, אשר צפויה להודיע, בין השאר, על החלטת הריבית. על פי ההערכות, יישאר שיעור הריבית על כנו, כלומר שואף לאפס.



השבוע יפורסמו גם דו"חותיהן של שתי חברות ישראליות הנסחרות בוול סטריט: ביום שני לפני המסחר תפרסם ענקית האבטחה הישראלית צ’קפוינט את תוצאות הרבעון הראשון של 2009. 18 האנליסטים שמסקרים את החברה מצפים בממוצע להכנסות של כ-200 מיליון דולר ולרווח של 44 סנט למניה. צ'ק פוינט עצמה צפתה הכנסות בטווח שבין 190-208 מיליון דולר ורווח נקי בניכוי הוצאות בלתי מוחשיות ואופציות בהיקף של 40-46 סנט למניה. עם זאת, גיל שויד סייג בתום הרבעון הקודם את התחזית לרבעון זה ואמר כי "בסביבה הנוכחית כל תחזית היא ברמת סיכון גבוהה מאוד וקשה לי לקבוע למה יהיה אפקט חזק יותר ב-2009: לנו או לכלכלה העולמית".



ביום שלישי לאחר המסחר תפרסם יצרנית שבבי המולטימדיה צורן את תוצאות הרבעון הראשון. בתום הרבעון הקודם חזתה החברה כי הכנסותיה יעמדו על 50-55 מיליון דולר בלבד כאשר השוק ציפה להכנסות של כ-65 מיליון דולר. בניכוי הוצאות בגין אופציות והוצאות חד פעמיות החברה ציפתה החברה להפסד נקי של 48-53 סנט למניה. בעקבות זאת, עידכנו האנליסטים את תחזיותיהם וכעת הם מצפים להכנסות של כ-53 מיליון דולר ולהפסד של 50 סנט למניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully