וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרינט: מדד מנהלי הרכש בגוש היורו מעיד על עלייה באופטימיות בסקטור העסקי

TheMarker

26.4.2009 / 16:40

לפי האנליטסים, האינדיקטורים המובילים, האמורים לנבא את הפעילות העסקית העתידית, קרובים לתחתית לאחר שנפלו לרמות שפל היסטוריות



לאחרונה פורסמו מספר נתוני מאקרו המעידים על בלימה בקצב ההתמתנות של הפעילות הריאלית בגוש היורו, הן בענפי הייצור והן בשירותים. במילים אחרות, הירידה בפעילות עוברת ממצב של צניחה חופשית להאטה בלבד, טוענים בספרינט. "נתונים אלה משקפים התחלה מעודדת לרבעון השני, ככל הנראה. האינדיקטורים המובילים, האמורים יחדיו לנבא את הפעילות העסקית העתידית, קרובים לתחתית לאחר שנפלו לרמות שפל היסטוריות", לדברי האנליטסים.



מדד מנהלי הרכש הכללי של הפעילות בגוש היורו רשם בחודש אפריל עלייה ל-40.5, מרמה של 38.3 בחודש מארס. מדד הייצור עלה ל-36.7 נקודות מרמה של 33.9 נקודות בחודש מארס, כאשר מדד ענפי השירותים עלה ל-43.1 מרמה של 40.9. "כידוע, רמה הנמוכה מ-50 נקודות מצביעה על התכווצות בפעילות במגזר. ולכן הנתון האחרון מרמז אמנם על התכווצות כלכלית, אך שיפור ביחס לחודש הקודם", טוענים בספרינט.



בחודשיים האחרונים מנהלי החברות כבר לא נמצאים בפאניקה שאפיינה אותם, בעיקר במחצית השנייה של 2008 ובחודשיים הראשונים של 2009, טוענים האנליטסים. אמנם הירידה בפעילות נמשכת ומתבטאת בירידה בהזמנות חדשות, עלייה במלאים והמשך מגמת פיטורים. אך מנהלי החברות מעריכים כי המשבר קרוב לסיומו ולכן הם מקצצים בייצור ובכח אדם באופן מתון יותר, לעומת "התקופה השחורה" ב-2008 ובחודשים הראשונים של 2009, לפי הכלכלנים.



אולם, למרות הנתונים האחרונים אין להעריך בחסר את המצב הכלכלי הקיים בעולם כיום, אומרים בספירנט. ישנם מספר תהליכים כלכליים הקורים בו זמנית בעולם, אשר צפויים להיות להם השלכות כלכליות שליליות בעתיד. האבטלה ממשיכה לעלות, הגירעונות בתקציבי הממשלה מתנפחים כמו גם מאזני הבנקים המרכזיים המגדילים את היצע הכסף לרמות קיצון בפרספקטיבה היסטורית. הדבר עשוי לתדלק עלייה בעלות הייצור ובעלות המחייה בעולם של צמיחה איטית. "להערכתנו, גם כאשר הכלכלה הגלובלית תצא מהמשבר ותתייצב, תקופת המעבר תהיה מורכבת ותלווה בעלייה בתפוקה הנמוכה באופן משמעותי מרמות הצמיחה בשנים 2007-2003", מסכמים האנליסטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully