וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלונאים: הטלת מע"מ על לינה והשכרת רכב של תיירים מחו"ל תכווץ את התיירות הנכנסת ב-15%

עירית רוזנבלום

26.4.2009 / 16:56

הצעה לבטל פטור ממע"מ לתיירים הוצגה היום על ידי אגף התקציבים; התאחדות המלונות: ההצעה מסכנת כל הענף





נשיא התאחדות המלונות, אלי גונן, פנה אתמול במכתב אל ראש הממשלה נתניהו ואל השרים הבכירים וטען כי הטלת מע"מ על התיירות הנכנסת, מהלך שהוצע על ידי אגף התקציבים, "היא הרת אסון לתעשיית התיירות הישראלית ועלולה להעמיד בסכנה מהותית את עצם קיומה".



לדבריו, כמי שעברו תקופות קשות במצבים גיאופוליטיים - ושרדו, "קיבלנו באחרונה עידוד רב מדברי ראש הממשלה ומדברי שר האוצר בדבר חשיבות התיירות כמנוף לצמיחה כלכלית. תקוותנו עלתה ביותר משהתמנה סטס מיסז'ניקוב לתפקיד שר התיירות, והביא איתו למשרד ממד כלכלי מרכזי", כותב גונן, "והנה, באה היום הודעת אגף תקציבים על הקפאת תקציבי השיווק והכוונה להטיל מע"מ על התיירות הנכנסת - והפכה את ההצהרות הקודמות לחסרות ערך".



"תוספת של 15.5% מע"מ על חבילות התיירות הקיימות תפגע ביכולת התחרות שלנו ותהפוך את ישראל ליעד לא רלוונטי עבור רבים", טען גונן. "ייקור חבילות התיירות בהיקף כזה עלול להביא לקריסת התיירות הנכנסת ולהחלטה של תיירים לצאת ליעדים אחרים. אנו מעריכים שנפח התיירות הנכנסת ייקטן כבר השנה בעקבות צעד כזה בכ-450 אלף תיירים. המשמעות הקשה והבלתי נמנעת היא פיטורי כ-20 אלף עובדים נוספים מתעשיית התיירות כבר השנה, מעבר לירידה, לפגיעה בהכנסות המדינה ולפיטורים הצפויים, שאנו כבר חווים בימים אלו".



גם שר התיירות, ססט מיסז'ניקוב, מתנגד לביטול הפטור ממע"מ לתיירים. לדבריו, המהלך לא משרת את האינטרס של מדינת ישראל, במיוחד על רקע הפגיעה הקשה בענף כתוצאה מהמשבר הכלכלי העולמי. "ענף התיירות הוא מחולל צמיחה מהיר, יעיל ומוכח ובמסגרת הדיונים על התוכנית הרב שנתית לתיירות ודיוני התקציב בשבועות הקרובים. בכוונתי לפעול להורדת הנושא מסדר היום", אמר מיסז'ניקוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully