וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שפעת החזירים: ארה"ב הכריזה על מצב חירום בריאותי

סוכנויות הידיעות

26.4.2009 / 21:16

בקנדה ובניו יורק אותרו מקרים של המחלה; ארגון הבריאות העולמי: ערוכים להתמודדות



לאחר שדווח על התפרצות שפעת החזירים בשלוש מדינות שונות בארה"ב, ראש העיר ניו יורק דיווח הערב (ראשון) על התפרצות הנגיף גם בשטח העיר. מבדיקת מרכזים רפואיים בניו יורק עלה, כי תלמידים מקומיים נדבקו בנגיף שפרץ במקסיקו השכנה. במקביל, גם במדינת אוהיו דווח על חשד לחולים.



נשיא ארה"ב, ברק אובמה, קיבל תדרוכים שוטפים מצוות יועציו על רקע התפרצות הנגיף. במקביל, נערך בבית הלבן תדריך בעניין, שבו יצאה הודעה רשמית על הכרזת מצב חירום בריאותי במדינה. לטענת השרה לביטחון פנים, ג'נט נפוליטנו, הצעד לא מצביע על סכנה גדולה יותר אלא מהווה אמצעי בטיחות. צעד זה, לטענת ואשינגטון, יאפשר גישה נוחה יותר למלאי התרופות ולבדיקות מעבדה הרלוונטיות להתפרצות.



בארגון הבריאות העולמי טענו, כי לאחר חמש שנים של התמודדות עם שפעת העופות, העולם ערוך להתמודדות עם השפעת החדשה. הארגון הודיע שהוא שוקל לפרסם המלצות לא מחייבות להגבלת נסיעה וסחר ואפילו סגירת גבולות וכי הממשלות יצטרכו להחליט אם לפעול על פי ההמלצות האלה. המדינות נקראות לעשות כל פעולה שלדעתן תואמת להמלצות, אמר דובר הארגון, שהוסיף כי כל המדינות צריכות לשפר את אמצעי הבדיקה שלהן. כמה מהמדינות פרסמו אזהרות נסיעה למקסיקו.



משרד החוץ פרסם היום המלצה לישראלים שיוצאים למקסיקו לאור התפרצות מגיפת שפעת החזירים. בהמלצה נכתב כי משרד הבריאות הישראלי שעומד בקשר רציף עם ארגון הבריאות העולמי ושלטונות הבריאות במקסיקו וארה"ב. משרד החוץ המליץ לאזרחים ישראלים השוהים במכסיקו לנקוט בצעדים הבאים - שמירה על כללי היגיינה אישית והימנעות משהייה במקומות הומי אדם. במקרה של חשש להידבקות, יש לפנות בדחיפות לבתי החולים לבדיקה רפואית.



עוד נמסר ממשרד החוץ כי על מטיילים ישראלים להתעדכן באופן שוטף בהנחיות רשויות הבריאות המקומיות ובאתר משרד הבריאות הישראלי.



שפעת החזירים - שאלות ותשובות



מוקדם יותר הודיעה ניו זילנד כי עשרה תלמידים, שיצאו לטיול לימודי במקסיקו, חלו ככל הנראה בשפעת החזירים. ישראל הודיעה כי צעיר שביקר באחרונה במקסיקו אושפז, והשלטונות מבררים אם חלה. משרד הבריאות הצרפתי מסר שנבדקים ארבעה מקרים אפשריים של שפעת החזירים, שלושה מהם בני משפחה מצפון המדינה ואשה במחוז פריז. כל הארבעה שבו באחרונה ממקסיקו. בדיקות שבוצעו בשני מקרים אחרים של חשד לשפעת החזירים העלו תוצאות שליליות. בספרד אושפזו להסתכלות שלושה אנשים ששבו זה עתה ממקסיקו. השלושה הם מהמחוז הבאסקי, מהעיר אלבסטה ומעיר הנמל ולנסיה. גם ממשלת קנדה הודיעה הערב כי אותרו בשטחה שישה מקים של המחלה.



הרשויות במקסיקו הורו למיליוני תושבים באזור להישאר בבתיהם ולהימנע מלפקוד מקומות ציבוריים. התושבים אף התבקשו לנקוט אמצעי זהירות נוספים, ובהם הימנעות מלברך זה את זה לשלום בלחיצות ידיים ובנשיקות. בתי מרקחת במדינה דיווחו על הצפה של לקוחות שמבקשים לרכוש מסיכות להגנה על הפנים, וברכבת התחתית נצפו נוסעים שעוטים כפפות גומי לשם הגנה. במקביל, בוטלו בעיר הבירה כל האירועים הציבוריים שנועדו להיערך בעשרת הימים הקרובים.



הלילה הכריז ארגון הבריאות הבינלאומי(WHO) על "מצב חירום בינלאומי" בשל התפרצות השפעת. ממשלת מקסיקו דיווחה כי 81 בני אדם מתו עד כה מהמגיפה, ולפחות 1,300 נושאים את הנגיף.



הידבקות של בני אדם בשפעת החזירים איננה נדירה, ולא פעם לוקים בה חקלאים ומגדלי חזירים. עם זאת, בהתפרצות הנוכחית לקו בנגיף לפחות 1,300 בני אדם ו-81 מתו ממנו, בעיקר בבירה מקסיקו סיטי. כתוצאה מההתפרצות האלימה של המגיפה סגרו הרשויות בתי ספר, אוניברסיטאות, מוזיאונים וספריות ציבוריות, והחלו לחייב נוסעים שמבקשים לעזוב את המדינה בטיסה, לעבור בדיקות טרם עזיבתם.



מחקירה ראשונית של התפרצות המחלה עלה כי היא תוקפת לפי שעה בעיקר בוגרים צעירים ובריאים, בני 24-25 - דפוס יוצא דופן ביותר שגרם למומחי בריאות להצביע על דמיון בין הפרשה הנוכחית לבין שפעת העופות הקטלנית של 1918. גורמים רשמיים הדגישו כי אין כרגע כל סימן להתרחשות בקנה מידה כזה, אולם סטיוגי אמר כי "זוהי סיבה נוספת לכך שאנחנו מודאגים כל כך". הוא הוסיף כי הקורבנות הפוטנציאליים הרגישים ביותר לשפעת עונתית הם תינוקות וילדים ולהבדיל, קשישים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully