וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכסים ובנין לא צפויה להזרים הון נוסף להשקעה בווגאס

מאת מיכאל רוכוורגר

27.4.2009 / 7:00

המניה זינקה ב-18% בעקבות המלצה של בית ההשקעות אי.בי.אי



>> "איננו מתעלמים מהאפשרות שהמיתון בישראל יגלוש גם לענף הנדל"ן המניב. ואולם אנחנו מעריכים כי הקבוצה, הפעילה עשרות שנים, נכנסת למשבר מנקודת חוזק, כשנכסיה מפוזרים ברחבי הארץ, התפוסות הן יותר מ-95%, ותמהיל הנכסים מפוזר בין משרדים, תעשייה ולוגיסטיקה" - כך כותבים בבית ההשקעות אי.בי.אי בעבודת מחקר על חברת נכסים ובנין מקבוצת אי.די.בי, בהנהלת סגי איתן.

לפי בית ההשקעות, לנכסים ובנין יש "עתודות קרקע ופרויקטים שנמצאים בתכנון מתקדם, או בשלבי בניית החניונים, שיוכלו לספק לה היצעים ביום שבו הביקושים יחזרו".



נכסים ובנין פועלת בעצמה ובאמצעות החברות הבנות כמו גב ים, ישפרו ונווה גד בתחום הנדל"ן המניב ובנייה למגורים בעיקר בישראל, ארה"ב, מערב אירופה והודו.



האנליסטים שי ליפמן ויובל זעירא העלו את ההמלצה לנכסים ובנין מ"ניטרלי" ל"קנייה", וכן העלו את מחיר היעד למניית החברה מ-169 שקל ל-280 שקל - ב-22% יותר ממחירה בבורסה. בתגובה להמלצת אי.בי.אי מניית החברה זינקה בכ-18%. המניה השלימה עלייה של 66% מתחילת השנה שהביאה את שווי החברה ל-1.35 מיליארד שקל. זאת אחרי שמניית החברה צנחה ב-71% בשנה שעברה עקב החששות של המשקיעים לחשיפתה (25%) למגה פרויקט בלאס וגאס, ארה"ב.



האנליסטים של אי.בי.אי כותבים כי אחרי שנכסים ובנין ושותפיה (אי.די.בי פיתוח ואלעד גרופ) האריכו את ההלוואה שנטלו לרכישת הקרקע בלאס וגאס ב-3.5 שנים תמורת תשלום כולל מראש של 95 מיליון דולר, הם רואים בפעולה זו סוג של אופציה על אחזקת הקרקע לתקופה זו, ומעריכים כי המחיר ששולם בעבורה הוא סביר ביחס לפוטנציאל הרב הטמון בפרויקט. ליפמן וזעירא אופטימים לגבי התאוששות כלכלת ארה"ב, וכותבים כי "בשל אופיה הייחודי, לאס וגאס תהיה מהמקומות הראשונים שיתאוששו".



לגבי פרויקטים אחרים של נכסים ובנין בארה"ב ובהודו, מעריכים באי.בי.אי כי החברה לא תצטרך להזרים הון עצמי נוסף, והם יתקדמו תוך בחינה מתמדת של מצב בשווקים. להערכתם, אין בהם סיכון פיננסי משמעותי.



באי.בי.אי מציינים לחיוב כי נכסים ובנין תעמוד בכל התחייבויותיה בשנים הקרובות, גם תחת תרחיש קיצוני של אי גיוס כספים בשוק ההון. זאת אחרי שהחברה מימשה נכסים באחרונה בהיקף של כחצי מיליארד שקל, ונהנית מקופת מזומנים של כ-1.4 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully