וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסגות גייס באפריל 460 מיליון שקל

מאת שרית מנחם

27.4.2009 / 7:00

בית ההשקעות גייס כמיליארד שקל בקרנות המסורתיות, שחיפו על פדיונות של כ-540 מיליון שקל בקרנות הכספיות



>> אפריל היה חודש מצוין לחברת הקרנות של פסגות: ביתה ההשקעות גייס 460 מיליון שקל בקרנות, והיה המגייס הגדול בתעשייה, כאשר למקום השני הגיע מגדל שוקי הון, עם גיוס של 340 מיליון שקל באפריל.



פסגות, שמנהל כ-27.25 מיליארד שקל - כ-25% מנכסי תעשיית הקרנות - נהנה החודש מגיוס של כמיליארד שקל בקרנות המסורתיות. גיוסים אלה חיפו על פדיונות של כ-540 מיליון שקל שנרשמו בקרנות הכספיות של פסגות.

מגדל בראש הדירוג



מדירוג קרנות מידע זהב לקרנות הכספיות למארס עולה כי במועדון חמשת הכוכבים נמצאות הקרנות מגדל כספית, פסגות כספית שקלית, מרכנתיל כספית פיקדון ופיא כספית.



הקרנות הכספיות דורגו על פי ביצועיהן בששת החודשים האחרונים, על בסיס תשואה עודפת נטו יומית, סטיית תקן ומדד סיכון ספציפי, ובהתחשב במסלול המס של הקרן. הקרנות הכספיות מחזיקות רק בנכסים בעלי מח"מ של 90 יום, ולכן, כך מסבירים בקרנות מידע זהב, יש טעם בדירוג על פני טווח זמן קצר יחסית, על אף שבאופן רגיל הדירוג מתבסס על 12 החודשים האחרונים.



בדירוג של ארבעה כוכבים דורגו הקרנות פריזמה כספית, פריזמה כספית מוגנת, דש כספית שקלית, ישיר כספית מוגנת, ישיר כספית פרמיום ופסגות פלטינום כספית.



מתחילת 2009 נפדו 4 מיליארד שקל מהקרנות הכספיות, וזאת לאחר שמתחילת אפריל יצאו מהקרנות 1.8 מיליארד שקל. אבל יש צד מעודד בפדיונות הללו - חלק מהכסף עובר לקרנות מסורתיות, בעיקר לקרנות אג"חיות, ונרשמת התעוררות אפילו בקרנות מנייתיות. מעבר של כספים מקרנות כספיות לקרנות המסורתיות, המתאפיינות בדמי ניהול גבוהים יותר, מגדיל את הרווחיות של המנהלים. הסיבה לכך היא שהקרנות הכספיות מתאפיינות בשולי רווח נמוכים מאוד, בשל דמי הניהול הנמוכים, ולעתים אף האפסיים, בענף. מנהלים שהחליטו להעלות את דמי הניהול קרובים לאיזון, בזמן שאלו שעדיין מנהלים בדמי ניהול אפסיים מפסידים תפעולית על פעילות זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully