וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באלווריון כועסים: תלמדו לשמור סוד

טלי חרותי-סובר

27.4.2009 / 7:00

פיטורים בדרך



>> עובדי אלווריון כועסים על ההנהלה. "או שתלמדו לשמור סוד - או שתפעלו מהר", אומרים שם. "לא ייתכן שכל העובדים ישמעו שוב ושוב על פיטוריהם העתידיים מהכותרות בעיתון".

לפני שבוע קיבלו עובדי החברה בפעם השנייה חדשות אישיות מהעיתון. בדצמבר 2008 פוטרו 110 עובדים ראשונים - כ-10% מעובדי החברה. "שמענו על זה הרבה לפני כן מהתקשורת", מספרים עובדים מתוסכלים. "אף אחד מההנהלה הבכירה, שהחליטה על המהלך, לא היה מסוגל להיות אחראי מספיק ולהודיע לנו קודם".



הפעם פורסמה השמועה על גל נוסף "רק" שלושה-ארבעה ימים לפני שהחל התהליך עצמו. בעוד שהעיתונות הודיעה על 150 מפוטרים, קראה החברה ל-50 עובדים לשיחות שימוע. "כבר יש לנו ניסיון", אומר עובד, "ואנחנו מחכים למכתבים הנוספים. במובנים מסוימים נהפכה העיתונות למקור חשוב - היא יותר אמינה בעינינו מאשר המנהלים הישירים שלנו".



לעובדי אלווריון יש סיבה טובה לחשוש. השינוי הארגוני שנערך באחרונה בחברה איחד את חטיבת המובייל עם חטיבות אחרות. כל הפרויקטים ממשיכים להתבצע, אך איחוד התפקידים יוצר קבוצה גדולה ומיותרת. אם מביאים בחשבון גם את קיצוצי השכר (10% באופן גורף) וימי החופש שנדרשו העובדים למחוק, ברור כי החברה בבעיה. "אנחנו מניחים שאחרי שהאיחוד ירוץ קצת יעשו שוב הערכת מצב, יבדקו מה עובד ומה לא, וייתכן שמכאן יגיעו 100 עובדים נוספים שיילכו הביתה", אומר עובד.



את הבשורה הרשמית על הפיטורים מקבלים העובדים במייל מן המנכ"ל - בניגוד לדברי המומחים ביחסי עבודה, שטוענים כי השימוש בטכנולוגיה למטרות אלה אינו מאפשר הרגעה אמיתית וחזרה מהירה לשגרה. "על המייל הלאקוני היינו סולחים, אם התהליך היה שונה", אומר עובד אחר. "אנחנו מבינים שלעתים אין מנוס משליחת אנשים הביתה, ותפקידה של ההנהלה הבכירה לעשות זאת, אבל או שהמחליטים ילמדו לשתוק, או שבמקרה שיש החלטה - יידעו לפעול מהר. חרושת השמועות והחרדה שיוצרות הכותרות מקשות מאוד על העבודה השוטפת".



עובדי אלווריון הם לא היחידים שקוראים על עתידם מעל דפי העיתון. נדמה כי מנהלים רבים, בעיקר בתחום ההיי-טק, עדיין בטוחים כי הם שולטים בתהליכים פנימיים המתרחשים בחברה, ולא מבינים כי הגישה הקלה לתקשורת הופכת פעילות עתידית לנחלת הכלל. בגל הפיטורים הראשון (אוקטובר-נובמבר 2008) התקבלו במערכת TheMarker לא מעט פניות של מנכ"לים שביקשו לעכב את הפרסום, אחרי שהופתעו מאוד כשהתבקשו להגיב על הידיעה. פעמים רבות זירז הפרסום הפוטנציאלי את התהליך, ובכך שם קץ לחרושת שמועות מבהילה ומתמשכת.



"בזמן משבר שבו מעורבת התקשורת עד צוואר, ראוי שבכירי החברה יביאו בחשבון כי עובדים חרדים שמבקשים תשובות פונים אל מי שיספק אותן - ובמקרים רבים, אלה לא המנהלים שלהם", אומרת היועצת הארגונית חגית לקר. "החלטה על פיטורים המוניים צריכה להתקבל בחדרים קטנים ובדרגים הגבוהים ביותר, שמסוגלים לשמור עליה חסויה עד לרגע האמת. כדי למנוע הדלפה, כדאי שמרגע קבלת ההחלטה ועד ליישומה יחלוף פרק זמן קצר במיוחד. קבלת ההודעה מעל דפי העיתון מחריפה את המשבר, מכרסמת באמון העובדים ומעל הכל - פוגעת בתפוקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully