וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ' שומרת על החוק

צבי זרחיה

27.4.2009 / 7:00



ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה) פנתה אתמול אל יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן ריבלין (ליכוד), בדרישה לאכוף את חוק הלוביסטים. החוק, שהתקבל אשתקד ביוזמתם של יחימוביץ' וח"כ גדעון סער (ליכוד), מסדיר את פעילות הלוביסטים בכנסת.

מה שהקפיץ את יחימוביץ הוא השתתפותו בסוף השבוע שעבר של עו"ד נחום פיינברג בדיון שקיימה ועדת הכספים בעניין האוניברסיטה הפתוחה. פיינברג ייצג את הנהלת האוניברסיטה, ולפי חוק הלוביסטים היה עליו לבקש היתר כניסה מיוחד לכנסת כלוביסט.



בישיבה פנתה אליו יחימוביץ' והבהירה לו שהיה עליו לקבל היתר. פיינברג אמר שהוא מכבד את החוק ועזב את הישיבה. עקב כך קבעה יחימוביץ' כי "תקרית זו היתה נמנעת אילו מנהלי הוועדות היו מקבלים הנחיות ברורות באשר ליישום החוק. לצערי הדבר לא נעשה עם כניסתו של החוק לתוקף בעת כהונתה של הכנסת ה-17, בזמן שהנחיות אחרות - כמו איסור לבישת ג'ינס (שבוטל בינתיים) - צוינו דרך קבע בהנחיות לבאי הכנסת.



יחימוביץ' הוסיפה כי "חוק הלוביסטים נחקק, בין השאר, כדי לגונן על האינטרסים של הציבור הרחב, לחשוף את האינטרסים המיוצגים בכנסת ולאזן ולו במעט את יחסי הכוחות שבין בעלי האמצעים שיש בכוחם לשכור לוביסטים לבין הציבור הרחב, שנגישותו לכנסת נמוכה יחסית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully