וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרופסורים לרפואה יודעים רק לקטר

נעמי לנדאו

27.4.2009 / 7:00

מערכת הבריאות



>> מאז השבעתה, נתונה ממשלתו של בנימין נתניהו תחת מתקפה בשל אי מינוי שר בריאות. המתקיפים צודקים. משרד הבריאות הוא אחד המשרדים החשובים ביותר. עם כל הכבוד למשרדים כמו "תיאום בין הממשלה לכנסת" ו"פיתוח אזורי", שעלותם לקופת המדינה מיותרת, אי מינוי שר בריאות זועק לשמים.

הדעת אינה סובלת שראש הממשלה לא ימנה שר בריאות, ועוד יותר מקוממת העובדה שמשרד חשוב זה נהפך למצורע עבור נבחרי הציבור ואף לא אחד מחברי הממשלה מוכן לקחת אחריות ולעמוד בראשו.



יש שני משרדים הדורשים מומחיות, מקצוענות, ניסיון ושר ממונה בעל מעוף ויכולת להזיז דברים: האחד הוא משרד הבריאות והשני הוא משרד המשפטים. בעוד משרד המשפטים נהפך למחוזר ומבוקש, שעל הזכות לעמוד בראשו נאבקו לא מעט נבחרי ציבור, נהפך משרד הבריאות לאבן ריחיים על צווארה של הממשלה.



עם זאת, קצפי יוצא על אותם הבכירים מעולם הרפואה שנהפכו לאוהדי כדורגל: הם צועקים ושורקים מהיציע לראש הממשלה מה צריך לעשות, מאיימים לפנות לבג"ץ, אבל אף אחד לא קם ומציע את שירותיו המקצועיים לתפקיד.



קומו נא ברוני הרפואה ממרום האולימפוס ולמדו מפרופ' יעקב נאמן, שלא חשב פעמיים עת נקרא למשימה. הוא עזב משרד עורכי דין משגשג ונטל על עצמו לבצע את התפקיד החשוב של עמידה בראש המערכת המשפטית.



הרשו לי להמר שמשאת חייו של נאמן אינה להתעמת בכנסת עם ח"כים צעקניים או לכתת רגליו בין ישיבות מתישות לפגישות עבודה שאולי עניינו אותו לפני 30 שנה. בגילו ובמעמדו הוא היה יכול לסרב לתפקיד התובעני של שר המשפטים, אבל הוא ידע שיש משימות דחופות וחשובות שיש לבצע. יתרה מכך, הוא ידע שכדי לבצע את הנדרש יש צורך מיידי באיש מקצוע ברמה גבוהה.



מנגד, יושבת לה סוללת המוחות מהאקדמיה הרפואית, כל אותם פרופסורים ידועי שם ומנהלי בתי חולים, ועוסקת בשליחת חצים לעבר הפוליטיקאים. הם מוחים, מאיימים, משיאים עצות ומקטרים, אבל אף אחד מהם לא מוכן להזיז את אחוריו מן הכיסא המרופד, מהקליניקה המשגשגת ומהמשכורת השמנה, ולהציע את שירותיו.



כנראה שלצעוק ממרומי מגדל השן בעת שהמערכת קורסת זה קל ופשוט יותר מאשר לקבל החלטות תוך נקיטת צעדים אופרטיוויים להבראת מערכת הבריאות. על עילית הרופאים ליטול יוזמה ולהציע את עצמם לשמש שר הבריאות, עם כל האחריות והסמכויות הנלוות לכך, תוך מטרה מקודשת של הבראת מערכת הבריאות לטובת כלל אזרחיה.



הכותבת היא היועצת המשפטית של הסתדרות האחים והאחיות בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully