וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בת"א ייפתח בציפייה להחלטת הריבית ופתיחת המסחר בארה"ב

יעל פולק

27.4.2009 / 7:51

אתמול הגיע ת"א 25 קרוב ל-800 נקודות ונמצא ברמת שיא של יותר מחצי שנה



הבורסה של תל אביב חזרה אתמול לעליות שערים ומחקה את הירידות שנרשמו בשבוע שעבר. ת"א 25 הגיע קרוב לרמת 800 הנקודות ונמצא ברמת שיא של יותר מחצי שנה. תל אביב 25 עלה ב-2.3% לרמה של 799 נקודות. מדד תל אביב 100 טיפס ב-2.4% לרמה של 733 נקודות. מדד התל טק התחזק ב-0.3%. מחזור המסחר הסתכם ב-1.57 מיליארד שקל.



היום יפרסם בנק ישראל את החלטתו לגבי גובה הריבית במשק, שלפי הערכות צפויה להישאר ברמה של 0.5%.



בסוף השבוע שעבר הסתיים המסחר בוול סטריט במגמה חיובית: דאו ג’ונס עלה ב-1.5% לרמה של 8,075 נקודות - מעל לרף 8,000 הנקודות, נאסד"ק טיפס ב-2.5% לרמה של 1,694 נקודות ומדד S&P 500 הוסיף 1.7% לרמה של 866 נקודות.



השבוע הקרוב בוול סטריט יעמוד בסימן דו"חותיהן של חברות נפט גדולות, ביניהן אקסון מוביל ושברון, כמו גם חברות מדיה מובילות, כדוגמת טיים וורנר וויאקום. בין נתוני המקרו שיפורסמו בשבוע זה - מדד בטחון הצרכנים, התמ"ג של ארה"ב לרבעון הראשון של 2009 והחלטת הריבית של הבנק הפדרלי.



בישראל, המדד המשולב למצב המשק בחודש מארס ירד ב-0.9%. כך הודיע אתמול בנק ישראל. הירידה במדד החודש מעידה על ירידת היקף הפעילות, בהמשך לירידתה החל ברבעון האחרון של 2008. המשך ההרעה במצב המשק התבטא בירידת מדד הפדיון של המסחר והשירותים ובירידת יבוא הסחורות. לעומת, זאת עלו מדדי יצוא הסחורות והשירותים ובמדד הייצור התעשייתי חלה עלייה קלה.



משרד האוצר אופטימי יותר מבנק ישראל לגבי התאוששות המשק מהמשבר. על פי מצגת שהעביר מנכ"ל משרד האוצר, ירום אריאב, בפני הממשלה, צפוי התוצר המקומי להתכווץ בשנת 2009 ב-1%. בבנק ישראל מעריכים כי התוצר יתכווץ בשנת 2009 ב-1.5%. באוצר מעריכים עוד כי התוצר יצמח בשנת 2010 ב-1.5% - לעומת תחזית פסימית יותר של בנק ישראל לצמיחה של 1%. התחזית של בנק ישראל ניתנה לפני שבוע בעת מסיבת עיתונאים שנערכה בבנק.



דירקטוריון בנק הפועלים קיים אתמול בערב ישיבה נוספת, בהמשך לזו שנערכה ביום חמישי האחרון, ובה העניק גיבוי מלא ליו"ר הבנק, דני דנקנר. המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, לא מוכן לאשר את מינויו של ציון קינן למנכ"ל הבנק ודורש להדיח את דנקנר.



רשות ניירות ערך פשטה ביום רביעי על משרדי מטיס קפיטל, שבשליטת חברת אופקים קפיטל של אמנון ברזילי ומוני הראל. הרשות תפסה מסמכים שונים וזאת בחשד לביצוע עבירות בניגוד לחוק ניירות ערך. בנוסף, עורך הדין אייל רייף נחקר ביום חמישי האחרון ברשות ניירות ערך בקשר לעסקה שהתבצעה בין חברה זרה שאותה הוא ייצג לבין חברת מטיס קפיטל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully