וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרפורמות בתחבורה: יוקם שדה תעופה בינלאומי במגידו ויופרטו מוסכי הרכבת

מאת אבי בר-אלי

27.4.2009 / 8:21



>> הקמת שדה תעופה בינלאומי במגידו והפרטת מוסכי הרכבת הם שניים מסעיפי טיוטת חוק ההסדרים בענף התחבורה - כך נודע ל-TheMarker. בניגוד לשנים עברו יקיף פרק התחבורה בהצעת החוק מספר מצומצם יחסית של סעיפים. לא ייכללו בו ניסיונות לביצוע רפורמות מרחיקות לכת דוגמת קביעת המתווה להמשך הפרטת קווי התחבורה הציבורית של "אגד" ו"דן" או שינוי המבנים של חברות הנמל.

הפיכת מנחת מגידו לשדה תעופה בינלאומי בהתאם להמלצות ועדת בודינגר נועדה לתת מענה לגידול הצפוי בתנועת הנוסעים בשנים 2014-2015, להגברת התחרות בענף ולצורכי חברות ה-Low Cost. הפרויקט כולל למעשה את שדרוג מנחת מגידו הקיים בעלות הנאמדת ב-650-850 מיליון שקל. בעבר תוכנן הפרויקט להתבצע בשיטת B.O.T שבמסגרתה יוקם ויתופעל בידי זכיין פרטי תמורת גביית אגרות מן הנוסעים. הקמת שדה התעופה תאפשר את פינויו של שדה התעופה בחיפה - לטובת הרחבת רציפיו העתידיים של נמל חיפה ושטחי העורף הדרושים לתפעולם.



הפרטת מוסכי הרכבת עלתה אף היא בעבר כצעד הכרחי להבטחת תקינות הקטרים והקרונות של הרכבת ולתחזוקתם השוטפת. זאת, לאור תופעות הולכות וגוברות של תחזוקה לקויה ורשלנות לכאורה מצד עובדי המוסכים בחברת רכבת ישראל. המהלך לא זכה עד כה למימוש בשל התנגדות ועד העובדים ברכבת וסחבת ביורוקרטית. המדובר למעשה בהעברת תחזוקת הציוד הנייד של רכבת ישראל למיקור חוץ בכמה מתווים אפשריים: הפרטה מלאה למשל, ולחלופין הפרטה חלקית באחזקה משותפת לחברת רכבת ישראל ולזכיין ציוד פרטי.



הצעת חוק ההסדרים תכלול עוד שינויים בחוק התכנון והבנייה כדי להקל על הסרת החסמים הסטטוטוריים העומדים בפני פרויקטי תשתית לאומיים - ואולם, בניגוד לעבר, לא ייעשה ניסיון לשלב בכפייה את הרשויות המקומיות כשותפות במיזמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully