וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא שוויץ ביקש משר האוצר האמריקאי טימותי גייתנר לבטל את חקירת המס נגד UBS

רויטרס

27.4.2009 / 9:06

לטענת הנשיא, הנס-רודולף מרץ, החקירה מהווה מכשול עבור הסכם מס חדש בין שתי המדינות



ממשלת שוויץ ביקשה מארה"ב לבטל חקירה נגד בנק UBS בנוגע להעלמות מס, בתמורה לויתורים בנושא מדיניות המס במסגרת הסכם מס חדש ששתי המדינות צפויות לשאת ולתת עליו בימים הקרובים.



ביום שלישי יחלו המגעים בנושא הסכם מס חדש. שוויץ נתונה בתקופה האחרונה ללחץ מצד ממשלות וגופים בינלאומיים רבים, לשינוי מדיניות הסודיות הבנקאית שלה במקרים של הונאות מס. בתחילת החודש אמרה כי תפעל לשינוי מדיניותה.



UBS הסכימה באחרונה לשלם קנס בסך 780 מיליון דולר, ולהעביר לידי ארה"ב את שמותיהם של כ-300 מלקוחותיה בארה"ב, על מנת להימנע מאישומים פליליים. עם זאת, הרשויות בארה"ב עדיין ממשיכות להפעיל על הבנק לחץ, בניסיון לקבל את נתוניהם של 52 אלף אמריקאים אחרים, שלטענתם מסתירים נכסים בשווי 14.8 מיליארד דולר בחשבונות בנק שווייציים.



נשיא שוויץ, הנס-רודולף מרץ, שמדינתו ידועה בסודיות הבנקאית שלה, אמר לעיתונאים כי נראה ששר האוצר טימותי גייתנר עשוי להיענות לבקשה. מרץ הוסיף כי הוא מקווה שהמשא ומתן בנוגע להסדר המס החדש יתקדם במהירות. הסכם שכזה צריך יהיה לקבל את אישור בתי המחוקקים בשתי המדינות, ובשוויץ אף עשוי לדרוש משאל עם.



לדברי מרץ, המשך החקירה נגד UBS עשויה להיות מכשול בפני אישור הסכם שכזה במשאל עם. "אני חושב שגייתנר מודע לעובדה כי הליכים פליליים בארה"ב עשויים לשמש מכשול להליך הפוליטי של הסכמי מס דו-צדדיים", אמר מרץ, "ולכן הצעתי כי בעת חתימת הסכם שכזה, יבוטלו ההליכים הפליליים".



ב-2 באפריל נעצר רואה חשבון בפלורידה, במסגרת מה שלדברי הרשויות בארה"ב עשויה להיות סדרת תביעות מס נגד לקוחותיו האמריקאיים של UBS. לדברי מרץ, ביצוע צעד שכזה ימים ספורים לפני תחילת המשא ומתן, יפגע הן בשוויץ והן ב-UBS. מרץ אמר כי גייתנר אמר כי ישקול את הבקשה השוויצית, אך לא נתן תשובה מיידית. משרד האוצר האמריקאי לא מסר תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully