וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התמ"ת החל לבדוק את טענות חיפה כימיקלים בעניין מחיר האשלג של מפעלי ים המלח

אורה קורן

27.4.2009 / 9:19

העובדים שהפגינו קראו לראש הממשלה "להתעורר" ולמשפחת עופר לוותר על חלק מרווחיה כדי להבטיח שלא יפוטרו



על פי הנחיית שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר, החל משרד התמ"ת לבדוק את טענות חיפה כימיקלים בדבר העלאה מוגזמת, לכאורה, של מחירי האשלג על ידי מפעלי ים המלח. הבדיקה מתבצעת על ידי המפקחת על המחירים, צביה דורי, שהמליצה לפני כשנתיים להסיר את הפיקוח ממחיר האשלג. בנוסף התבקשה מנהלת רשות ההגבלים העסקיים, רונית קן, לבדוק את הנושא. רשות ההגבלים הכריזה על מפעלי ים המלח כמונופול, אולם ההכרזה אינה מגבילה את החברה בתחום המחירים.



אתמול הפגינו עובדי חיפה כימיקלים ברחבת הסינמטק בתל אביב וקראו לראש הממשלה, בנימין נתניהו "להתעורר" ולהתערב בסכסוך. מדובר בסכסוך עסקי על המחיר בו תרכוש חיפה כימיקלים את האשלג שמוכרים מפעלי ים המלח מקבוצת כי"ל הנמצאת בשליטת החברה לישראל של עידן עופר.



ההפגנה, שהוכנה בתיאום עם הנהלת החברה, נערכה תחת הסיסמה "מדינת משפחה". במהלכה הגישו המארגנים לעובדים המפגינים שקשוקה ולחם, תזכורת ל"שיטת השקשוקה" שהפכה שם נרדף להתנהלות משפחת עופר מול הממשלה. העובדים קראו למשפחת עופר למכור לחברה אשלג במחיר מופחת, כדי להבטיח את המשך העסקת 800 עובדיה.



"אני עובדת 35 שנים בחברה, וגם בעלי עובד בה. אני לא יודעת מה יהיה, אם יפטרו אותנו", אמרה אחת העובדות. "זו שערוריה, שהמדינה לא עושה כלום. האשלג הוא של המדינה, לא של כי"ל, ואסור היה להסיר את הפיקוח מעליו", הוסיפה.



במהלך ההפגנה שיגרה כי"ל את מזכיר מפעלי ים המלח, משה יחזקאל, שהזמין את יו"ר ועד עובדי חיפה כימיקלים, משה גז להיפגש עם מנכ"ל החברה, דני חן - אולם גז דחה את ההזמנה. לדבריו, אם יקבל הזמנה מסודרת, לא באמצע הפגנה, יגיע לפגישה. נסיון המפגינים לחרוג משטח ההפגנה המאושר ולצעוד למשרדי החברה לישראל, שנמצאים כמה מאות מטרים ממקום ההפגנה, נתקל בהתנגדות נחרצת של המשטרה.



חן ציין אתמול, כי חיפה כימיקלים יכולה להרויח גם אם תרכוש אשלג במחיר שהציע לה. בחיפה כימיקלים טענו, כי המחיר המוצע, כ-570 דולר לטון, אינו מאפשר לה להרויח. חיפה כימיקלים עברה חילופי בעלים במהלך 2008. חן הוסיף, כי הוא מציע למנכ"ל חיפה כימיקלים, נדב שחר, להמשיך את הדיון העסקי ביניהם בחדר הישיבות, ולא ברחוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully