וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרייזלר הגיעה להסכם עם איגוד עובדי הרכב בארה"ב בנוגע לקיצוץ ההטבות לעובדים

סוכנויות הידיעות

27.4.2009 / 9:36

חובותיה של קרייזלר - המנסה בימים אלה להימנע מפשיטת רגל - מסתכמים ב-6.9 מיליארד דולר



איגוד תעשיית הרכב בארה"ב (UAW) הודיע אתמול כי הגיע, לאחר מרתון שיחות במהלך סוף השבוע, להסכם עם יצרנית הרכב קרייזלר, אשר עומד בדרישות הממשל הפדרלי לקצץ בעלויות עד לסוף חודש אפריל. חובותיה של קרייזלר כיום מסתכמים ב-6.9 מיליארד דולר, ובשבוע שעבר הסכים הממשל להזרים לה עוד 500 מיליון דולר כדי לסייע לה לשמור על פעילותה עד לסוף החודש.



מאיגוד עובדי תעשיית הרכב ומקרייזלר, המנסה בימים אלה להימנע מפשיטת רגל, לא נמסרו פרטים לגבי ההסכם, אשר צפוי לקצץ את תשלומי הפנסיה של החברה לעובדיה. עובדי קרייזלר המשתייכים ל-UAW, יצביעו ביום רביעי על אישורו של ההסכם.



למרות שההסכם עומד ביעדים שהציב הממשל עבור יצרנית הרכב, עדיין עשויה קרייזלר לפנות לצ'פטר 11, כלומר הליך הגנה מפני נושים, ותוקם חברה חדשה אשר תשמור על נכסיה הטובים של קרייזלר, כך מסרו מקורות המקורבים לחברה.

בבעלותה של יצרנית הרכב האיטלקית פיאט, אשר הגיעה להסכם שותפות גלובלית עם קרייזלר בעידוד הממשל, יהיה נתח של 20%-35% מקרייזלר החדשה, וחלק נוסף יהיה בבעלות הממשל. נתחים בחברה יינתנו גם לנושיה של קרייזלר, אשר ביניהם נמצאים הבנקים ג'יי.פי מורגן צ'ייס וסיטי וכן קרנות השקעה וחברות כמו אופנהיימר ואליוט מנג'מנט.



אמש הודיע גם איגוד עובדי הרכב הקנדי על אישורו מחדש של הסכם, לפיו יקוצצו ההטבות ל-8,000 עובדיה של קרייזלר במדינה. לפי ההערכות, צפויות חטיבותיהן של ג’נרל מוטורס ופורד בקנדה לערוך קיצוצים דומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully