וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: שפעת החזירים החלה להשפיע על המסחר במט"ח; החשש משפיע ישירות על מחירי הזהב

TheMarker

27.4.2009 / 10:19

האנליטסים צופים כי למרות זאת האווירה החיובית בשווקים תימשך, לאחר שחברות מובילות פרסמו דו"חות טובים



היין והדולר קיפצו הבוקר כנגד הפזו המקסיקני, לנוכח דאגה הולכת וגדלה בנוגע להתפשטותה של שפעת החזירים שגרמה עד כה למותם של 103 איש במקסיקו וגרמה להדבקותם של חולים נוספים בארה"ב ובקנדה. הפזו נפל הבוקר בכ-2% כנגד הדולר, בעוד האחרון נפל גם הוא כנגד הין, כשהצמד נסחר ב-99.67 דולר לין.



בינתיים, שפעת החזירים כבר נותנת את אותותיה על הדולר האוסטרלי והניו זילנדי, שמאבדים מערכם כנגד השטר הירוק מחשש שגם מדינות אלו הספיקו "לייבא" את המחלה המדבקת. הדולר האוסטרלי נסחר בבוקר יום שני ב-0.7128 כנגד הדולר בעוד ה"קיווי" נסחר סביב 0.5642 כנגד המטבע האמריקני. בבוקר יום שני ממשיך היורו את מגמתו מהשבוע שעבר, ונסחר עם הפנים דרומה כנגד הדולר ב-1.3146 יורו לדולר.



השבועיים הקרובים יהיו שבועות השיא האחרונים בעונת הדו"חות, כשבשבוע הקרוב ידווחו 158 חברות במדד ה-S&P 500, כולל חמש חברות במועדון הדאו ג'ונס.



בגזרה המקומית, המסחר יפתח על רקע ההמתנה להחלטה על גובה הריבית במאי והמגמה השלילית בה פתחו בורסות אסיה. במקביל, התכנית הכלכלית שהציגו נתניהו ושטייניץ ביום חמישי בבוקר המשיכה לתת את אותותיה על המסחר. אמש לא התקיים מסחר במט"ח, אולם האופציות על הדולר משקפות לו ירידה של 0.3% לרמה של 4.235 שקלים.



ביום שישי עלה הדולר ב-0.449% ושערו היציג נקבע על 4.2480 שקלים, כאשר במהלך המסחר בשבוע שעבר התחזק השטר הירוק ב-1.5%. סיום האפשרות להפחתת הריבית בארה"ב אל מול הסיכוי להפחתת ריביות נוספות בשווקים אחרים, צפויה לחזק את המטבע האמריקני אל מול המטבע המקומי גם בטווח הארוך.



תוצאות טובות מהצפוי בקרב חברות רבות גורמות לעלייה במחיר הנפט



ביום שישי חולשת הדולר סייעה לחוזי הנפט למסירה ביוני לזנק ב-3.9% (1.93 דולרים) במסחר בבורסת הסחורות של ניו-יורק, ולהינעל ברמת 51.55 דולר לחבית. זה היה יום המסחר הרביעי ברציפות בו המסחר בזהב השחור הסתיים בעליות, ובסיכום שבועי מחיר הזהב השחור עלה בשבוע החולף ב-2.4%. גם הבוקר חבית נפט נסחרת סביב 50.45 דולר עם הפנים צפונה, כשברקע תוצאות חיוביות טובות מהצפוי בקרב חברות אמריקניות רבות הגורמות לעליית מחיר הנפט, בעוד שבשבוע שעבר הדולר נחלש כנגד היורו.



ביום רביעי האחרון פורסם דו"ח המלאים השבועי, ממנו עלה כי סוכנות האנרגיה הממשלתית דיווחה על גידול נוסף בהיקף המלאים. למעשה, מדובר ברמה הגבוהה ביותר שלהם מזה שנתיים, והגידול העכשווי נובע מנפילה בביקושים לנפט.



הזהב מגיע בבוקר יום שני לשיא של כחודש, ונסחר סביב 916 דולר לאונקיה. זאת לאחר שמשקיעים רבים בורחים את זרועותיה המחבקות של המתכת היקרה, בעקבות התפרצות שפעת החזירים בעולם. המשקיעים מבוהלים מגילוי המגיפה, ובעוד המניות באסיה צונחות הזהב נראה כעת כאלטרנטיבה מצויינת, המתאימה בדיוק לתחושות האי וודאות העכשוויות.



בנוסף, ביום שישי האחרון גילתה סין כי היא הגדילה את מצבורי הזהב שלה ב-75% בהיחבא, במהלך 6 השנים האחרונות. לאחר שנים של ספקולציות מאחורי הקלעים כי הסינים אכן מובילים מהלך שכזה, החדשות הללו עשויות להשפיע על מהלכי השווקים הבוקר והזהב אכן הצליח להתחזק הבוקר עד למחירים של 919.80, תוך שהוא שומר על יציבות גמורה מעל רמת ה-915 דולר לאונקיה.



את הסקירה כתב ארז פריש, אנליסט בפינוטק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully