וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מידרוג מפחיתה דירוג האג"ח של מבני תעשייה וכלכלית ירושלים: עומס פרעונות משמעותי לכלכלית ב-2010

נתן שבע

27.4.2009 / 10:31

הדירוג של שתי החברות ירד ל-A2; "בתרחיש קיצון לכלכלית עלול להיווצר אתגר מימוני לשם עמידה בפירעונות"



מידרוג מורידה את דירוג האג"ח של החברות של אליעזר פישמן כלכלית ירושלים והחברה הבת שלה מבני תעשייה. הדירוג של כלכלית ירושלים יורד בדרגה אחת מ-A1 ל-A2 ואופק הדירוג ירד מ"יציב" ל"שלילי". הדירוג של מבני תעשייה ירד בשתי רמות מרמת דירוג Aa3 ל-A2 ואופק הדירוג נותר על "יציב".



הורדת הדירוג של מבני תעשיה וכלכלית ירושלים באה לדברי מידרוג באה כתוצאה "מגריעה משמעותית ביחסי האיתנות וביחס ההון העצמי למאזן של החברה באופן שאינו משקף את דירוגה הנוכחי של החברה טרם ההורדה. בנוסף נגרמה ההורדה כתוצאה מירידה בשווי חברת מירלנד והרעה בפעילותן של החברות המוחזקות".



הצורך בתמיכה בחברות אלו והעדר תזרים מהשקעות אלו בעתיד הקרוב, צפוי להתבטא בהרעה ביחסי הכיסוי של החברות, כותבים במידרוג. כמו כן מציינת מידווג את ההרעה הכלכלית במדינות הפעילות של החברות (כמו רוסיה והודו), שווקים שמציגים הרעה מצטברת בעקבות המשבר הגלובאלי.



מידורג כותבת עוד כי לכלכלית ירושלים קיים עומס פירעונות משמעותי בשנת 2010 כאשר בתרחיש קיצון עלול להיווצר לחברה "אתגר מימוני לשם עמידה בפירעונות אלו". לכלכלית גמישות פיננסית בינונית עד נמוכה, בשל העובדה שמרבית נכסיה משועבדים". כמו כן, הקושי במימון נכסים כתוצאה ממצב השווקים, גורם, להערכת מידרוג, לעלייה ברמת הסיכון של החברה.



מנגד, מציינת מידרוג לחיוב את הרחבת פעילותה של כלכלית ברמת ה"סולו", כזרוע עצמאית ובלתי תלויה בחברות המוחזקות. פעילותה העצמאית של החברה בקנדה ומערב אירופה ושיעורי התשואה הגבוהים, יחסית, של נכסי הנדל"ן המניב, מספקים לחברה תזרימי מזומנים, המכסים על הוצאותיה התפעוליות ואת הוצאות המימון.



לכלכלית יכולת סבירה לפירעון חובותיה בשנים הקרובות, בהנחה של אי התממשות תרחישי קיצון, המסתמכת, בין היתר, על התזרים הפרמננטי של החברה מנכסיה המניבים, יתרות נזילות, היקף מסגרות אשראי לא מנוצלות ונכסים לא משועבדים, עליהם ניתן לקבל מימון בנקאי, כותבים במידרוג.



כמו כן מציינת מידרוג לחיוב את גמישותה הפיננסית של מבני תעשייה, המתבטאות ביתרות נזילות, היקף נכסים לא משועבדים בישראל, בהיקף משמעותי של כ – 1.8 מיליארד שקל, והיקף פיקדונות גבוה, המיועד לתשלום חלק מפירעונות קרן סדרות האג"ח, הצפויים להיפרע במהלך השנתיים הקרובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully